زندگینامه شهید احمد بقرایی نسب

نام: احمد                 نام خانوادگی: بقرایی نسب               نام پدر: علی(وفا)

 

طلوع : 01/05/1346                عروج: 13/2/1365             محل شهادت: فکه

 

نام عملیات:                       نوع عضویت : بسیجی         محل دفن: بهشت زهرا ( سلام الله عليها )

                                                                       قطعه 53 ردیف 133 شماره 1

زندگینامه:

 

شهید احمد بقرایی نسب سال 1346 در ورامین در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و سال 1350 به همراه خانواده به باقرشهر نقل‌مکان کردند . تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در باقرشهر به پایان رساند دبیرستان را در شهرری ادامه داد و در پایگاه شهید رجایی به عضویت بسیج درآمد . ایشان هفت مرحله عازم جبهه گردید و در تاریخ 13/2/1365 در منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نایل گردید و پیکر پاکش در گلزار شهدای بهشت‌زهرا ( سلام‌الله عليها )به خاک سپرده شد. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

وصیت نامه:

 

( ولا تَقوُلوا لِمن یُقتَل فِی سَبیل الله اَمواتا بَل اَحیاءٌ وَلکِن لَا یَشعُروُن )

 

آنکسی که در راه خدا کشته شد مرده نپندارید بلکه او زنده ابدی است ولیکن شما این حقیقت را نخواهید دانست.

با سلام به منجی عالم بشریت مهدی موعود ( عج الله تعالي فرجه الشريف ) و درود و سلام به سالار شهیدان امام حسین ( عليه السلام ) و درود بر امام امت ، قلب تپنده امت و به روان پاک شهدایی که همچون شمع سوختند تا دیگران از نورشان استفاده کنند و درود بر خانواده شهدا و پدر و مادر گرامیم وصیت نامه ای را هر چند ناقص است ولی برای اینکه یادگاری از خود بجای گذاشته باشم می نویسم گواهی می دهم به وحدانیت و یگانگی آن خدایی که شایسته عبادت است . الهی از در گاهت آمرزش می طلبم که نتوانستم آنطور که باید و شاید به آنچه فرمان دادی عمل کنم و عصیان کردم و به فرامینت که به وسیله قرآن وپیامبرت نازل گردانیدی عمل کردم. خدایا با این همه گناهانم از درگاهت خواستارم که با فضلت با من رفتار کنی و مرگ مرا همچون مرگ محمد (ص) و آل او قرار دهی و مرا با شهیدان محشور بگردانی . عزیزانم ما برای اینکه رضای خدا را بدست آوریم باید بهترین اعمال را که خدا فرموده انجام دهیم و به فرموده حضرت محمد (ص)یکی از مهمترین اعمال جهاد در راه خدا است . این دنیا هیچ گاه جای ماندن نبوده و نیست دیر یا زود باید بار سفر را بست و از این دیار به دیار دیگر راهی شد پس چه بهتر که این رفتن برای دفاع از حق مظلومین و بر پا کردن عدالت الهی باشد. بیایید از این دنیای فانی دل کنده و به صف یاران خدا بپیوندیم و من برای ادای حق به خدا و مسلمانان این راه را انتخاب نمودم وامیدوارم که خداوند از من قبول گرداند. و سخنی با پدر و مادرم می گویم که با هزاران دشواری و سختی مرا بزرگ کردند ، از شما پدر و مادر گرامیم می خواهم که مرا حلال کنید و با شهادت من هیچ گونه خللی در وجودتان وارد نشود ، شکر خدا را بجا آورید که چنین سعادتی نصیبتان گردیده است . هر موقع دلتنگ شدید وخواستید برای من گریه کنید به یاد عاشورا و شهادت امام حسین ( عليه السلام ) و یارانش بیافتید و برای آنها گریه کنید و شما ای برادرهای خوبم همچون امام سجاد ( عليه السلام ) وظیفه دارید که پیام شهدا که خواستار اسلام و بر پایی عدل بوده اند را برسانید و اینکه هرگز مانند مردم کوفه امام را تنها نگذارید و دنباله رو راه شهیدان باشید ، کارهایی که رضای خدا در آن است انجام دهید وبه یاد داشته باشید آنان که رفته اند ، کاری حسینی کردند و آنهایی که مانده ا ند کار زینبی باید کنند. و ای خواهرانم شما نیز با حجاب و صبر خود همچون زینب (س) دنباله رو راه شهیدان باشید. در پایان می گویم اگرجنازه من به دست شما رسید در بهشت زهرا دفن کنید به امیدی که خون من قطره ای از سیلی باشد که درخت اسلام را آبیاری می کند . به امید روزی که به فرمان امام زمان ( عج الله تعالي فرجه الشريف ) پرچم لا اله الا الله در تمام دنیا به اهتزاز درآید .

پیام شهید:

در نماز جمعه شرکت کنید ، نماز اول وقت را ترک نکنید ، پیرو امام باشید و به سخنان حکیمانه اش عمل کنید، جبهه ها را خالی نگذارید و راه شهدا را ادامه دهید .

ویژگیهای بارز شهید:

کم حرف و خوش صحبت بود با این وجود اهل مزاح وشوخی هم بود .

خاطره شهید:

یکی از همرزمانش تعریف می کرد یک شب دیدم احمد نیست از چادر بیرون رفتم دیدم درآن شب مهتابی بر روی تپه در حال خواندن کتاب حقیت جهان است.

 

 

 

احمدباقرشهربقراییراگانیوززندگینامهشهرریشهیدنسب
نظرات (0)
Add Comment