زندگینامه شهید والامقام رضا خوانساری

 نام : رضا                          نام خانوادگی : خوانساری            نام پدر : حسین

 

طلوع : 28/09/1343                   عروج:23/01/1361                         محل شهادت : شلمچه       

 

نام عملیات : بیت المقدس       نوع عضویت : سپاهی         محل دفن : جاوید الاثر

 

زندگینامه :

شهید رضا خوانساری سال 1343 در خانواده ای مذهبی در باقرشهر چشم به جهان گشود .  ولادت وی مصادف با میلاد مسعود حضرت مهدی ( عج الله تعالي فرجه الشريف ) بود ، در سنین نوجوانی مشتاقانه در جلسات تعلیم روخانی و روانخوانی قرآن شرکت می کرد و در مقطع راهنمایی همزمان با تظاهرات ملت ایران بر علیه حکومت منفور رژیم پهلوی شرکت می کرد و در روزهای پس از پیروزی انقلاب ایشان با سن کم شبها در کمیته مردمی که تازه تاسیس شده بود مشغول بود . سال 1359 همزمان با شروع جنگ تحمیلی  به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و پس از مدتی یکی از چهره های درخشان سپاه دردفتر نخست وزیری شد ، ولی هیچگاه مسئولیتش را در محافل خانوادگی مطرح نمی کرد .

بعد از حمله دشمن بعثی به سرزمین اسلامی ایران همراه با عده ای از دوستانش به سر پل ذهاب اعزام شد و پس از سه ماه نبرد بی امان با کافران بعثی به پابوس بارگاه مقدس امام رضا ( عليه السلام ) و تجدید پیمان با امام هشتم  به مشهد شتافت و پس از مدتی مجدداً تقاضای اعزام به جبهه را نمود ولی با مخالفت مسئولین و فرماندهان مواجه شد و او که روحش همچون مجنون طلب یار می کرد ، بر تقاضای خویش اصرار ورزید گویی می دانست معبود انتظارش را می کشد لذا لحظه ای آرام و قرار نداشت ، وقتی موافقت فرماندهان را جلب کرد به جبهه اعزام شد . اعزام او مصادف با آغاز عملیات بیت المقدس شد ،  وی و دیگر همرزمانش در حالی که برای شکار تانکهای دشمن رفتند شهد گوارای شهادت را نوشید و با جاری شدن خون گرمش در صحرای سوزان شلمچه  در تاریخ 23/01/1361 روح پر فتوحش به ملکوت اعلی پیوست و به آرزوی دیرینه خود رسید. و به مانند حضرت زهرا ( سلام الله عليها ) که قبرش گمنام است وی نیزجسم پاک و پیکر مطهرش اکنون درخاک گرم خوزستان و در کنار همرزمانش آرمیده است . روحش شاد و راهش پر رهرو باد .

پیام شهید :    

راه شهدا را ادامه دهید و جبهه ها را خالی نگذارید و پشتیبان امام باشید وگوش به فرمان او باشید  برای پیروزی و نصرت رزمندگان اسلام دعا کنید .

امور ایثارگران شهرداری باقرشهر

خوانساریرضازندگینامهشهرریشهیدوالامقام
نظرات (0)
Add Comment