زنگ شهید در مدارس شهرستان ری نواخته شد

به گزارش راگانیوز به نقل از ایرنا، به مناسبت فرا رسیدن 22 اسفند ماه سالروز بزرگداشت شهدا و به دلیل مقارن شدن آن روز با جمعه، زنگ شهید به صورت نمادین صبح امروز در متوسطه دوره اول پسرانه شاهد علامه طباطبایی ناحیه 2 ری با حضور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 و دیگر مسوولان و اولیا و مربیان و دانش آموزان به صدا در آمد.

در این مراسم نمادین که با اجرای تلاوت قرآن و اجرای سرود جمهوری اسلامی همراه بود، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: توجه به مقام والای شهید وادامه راه شهدا به منظور صیانت از نظام جمهوری اسلامی بر همگان ضروری است .

هدایت الله جمالی پور با تصریح بر اینکه شهدا سرمایه های اصلی نظام هستند، اظهار داشت: مقام معنوی شهید در بهبود کیفیت فرهنگی جامعه همیشه ساری و جاری است و حضور شهدا و یاد شهدا کشور را از گزند و آسیب مصون می دارد .

وی خطاب به دانش آموزان گفت: شما عزیزان با درس خواندن و با حرکت در مسیر شهدا می توانید به قله های رفیع علم و معرفت دست یابید و آینده خود را به درستی ترسیم کنید.

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: دانش آموزان باید از هم اکنون در انتخاب مسیر زندگی خود دقت کنند و همواره در تلاش باشند با تحصیل دانش و تهذیب نفس و ورزش و حفظ سلامتی روح و روان خود در دستیابی کشور به موفقیت های روز افزون موثر و مفید باشند.

جمالی پور به دانش آموزان تاکید کرد: احترام به والدین و محبت به آنان را هرگز فراموش نکنند زیرا دعای خیر پدر و مادر همیشه مانند چراغی روشنگر راه آنان خواهد بود و آمرزش و مغفرت الهی را به همراه خواهد داشت.

در شهرستان ری 2 هزار 700 شهید وجود دارد که بیش از 30 درصد آن شهدای دانش آموز می باشند و 35 شهید نیز فرهنگی هستند.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment