زنگ هوای پاک در شهر ری بصدا درآمد

راگا نیوز-به مناسبت هفته هوای پاک، زنگ هوای پاک روز دوشنبه با حضور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری به صورت نمادین در دبستان پسرانه غیر دولتی امام حسن مجتبی(ع ) بصدا درآمد.

 

به گزارش راگا نیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری در این مراسم که مدیر و کادر آموزشی موسسه حضور داشتند، گفت: باید آموزش های زیست محیطی را از دوران کودکی و مقطع ابتدایی آغاز کرد.

محسن شوکتی اظهار کرد: اگر اطلاع رسانی مناسب در سطح مدارس انجام شود، ترویج فرهنگ زیست محیطی در خانه و جامعه از طریق این دانش آموزان با سهولت بهتری انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از دگرگونی ها و تغییراتی که در طبیعت رخ می دهد در نتیجه رفتارهای غلط افراد سودجو است، افزود: یک سری از افراد سود جو برای رسیدن به منافع سرشار حاضرند حق حیات دیگران را زیر پا بگذارند .

شوکتی تصریح کرد: کودکان آینده سازان و کارگزاران آینده هستند و باید از کودکی بیاموزند تنفس و زندگی در هوای پاک حق همه موجودات زنده است و بایستی به حق حیات همدیگر احترام بگذارند .

وی تاکید کرد: تمام برنامه های مناسبتی محیط زیست برای یادآوری و تاکید بر این نکته است که منابع در دسترس محدود می باشد و باید با استفاده بهینه در حفظ و نگهداری آن برای آیندگان کوشا باشیم .

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ری در ادامه ضمن اشاره به شعار هفته هوای پاک ˈ برای هوای پاک منتظر باران نباشیم ˈ گفت: چنانچه بحث معاینه فنی خودروها، استفاده از سیستم حمل ونقل عمومی، استفاده بهینه از سوخت گاز و ارتقای سیستم های رفع آلودگی واحدهای صنعتی به دقت صورت گیرد، به یقین داشتن هوای پاک دور از انتظار نخواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: بایستی با برنامه ریزی و مشارکت مردم بحث های زیستی محیطی را در ذهن کودکان و نونهالان نهادینه کنیم تا آنان با فراگیری علم، دانش و تخصص خود بتوانند در آینده محیط زیست و هوای پاک بدون آلاینده ای را داشته باشند.

همچنین دانش آموزان در این مراسم با در دست داشتن دست نوشته هایی با مضامین زیست محیطی ازجمله ˈحمایت از محیط زیست حمایت از زندگی استˈ،

ˈهوای پاک را نمی شود خرید باید ساختˈ، ˈهوای پاک، سلامت جامعه، اقتصاد بهتر مساوی است با مصرفˈ و ذرات گرد و غبار هوا قاتلان نامرئی ˈ خواستار حفظ محیط زیست و هوای پاک از مسوولان ذیربط شدند.

این مراسم با به صدا در آمدن زنگ هوای پاک، خواندن سرود، دکلمه و برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به رسم یاد بود به تمام دانش آموزان دبستان غیر دولتی امام حسن مجتبی (ع) به اتمام رسید.

تهرانجنوب تهرانراگا نیوزریشهرداری باقرشهرشهرری
نظرات (0)
Add Comment