زیارت امام حسین(ع) در روز عرفه عارفا بحقه ثواب زیارت هزار حج را دارد

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: زیارت امام حسین(ع) روزعرفه عارفا بحقه ثواب زیارت هزار حج را دارد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آیت الله ‘محمد محمدی ری شهری’ در خصوص روز عرفه اظهارداشت: انسان هرکجا که باشد خدا با اوست و از رگ گردن نیز به او نزدیک تر است و هر کجا که خدا را بخواند او را اجابت می کند اما در بعضی از زمان ها و مکان ها سخن گفتن با خدا از اهمیت بالاتری برخوردار و به اجابت نزدیکتر است.

وی افزود: یکی از بهترین زمان ها و مکان ها، عصر عرفه در عرفات است و اگر کسی توفیق حضور در این مکان را پیدا نکرد یکی دیگر از بهترین مکان ها برای دعا و مناجات با پروردگار، در کربلا است.

آیت الله ری شهری تصریح کرد: در روایات آمده است که اگر کسی ‘عارفا بحقه’ در روزعرفه، امام حسین (ع) را درکربلا زیارت کند، ثواب زیارت هزارحج و بلکه بیشتر به او اعطا خواهد شد.

رییس دانشگاه قرآن و حدیث تاکید کرد: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) نیز شعبه ای از کربلای امام حسین (ع) است و خدا را سپاسگزاریم که در این لحظات بزرگ توفیق حضور در این حرم مطهر نصیب ما شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچنین با اشاره به فرازهایی از دعای عرفه امام سجاد (ع) توضیح داد که اگر نیایشگر، توفیق معرفت حقیقی پیدا کند، همچون امام سجاد (ع) خود را در برابر خدا از ذره ای هم کمتر مشاهده می نماید.

روز عرفه یکی از روزهای برگزیده و با عظمت اسلامی است؛ آنچه از روایات و احادیث اهل بیت(ع) و دعاهای این روز برمی‏آید، خداوند متعال در روز عرفه برای بندگان خود عنایات ویژه‏ای منظور کرده است؛ عرفه، همچنانکه از نامش پیداست، روز آشنایی و عرفان و روز نیایش و آرامشِ قلب سالکان عاشق است.

دراین روز دل‏های ناآشنا، با آفریدگار هستی آشنا می‏شوند و از بند نفس اماره و وسوسه‏های شیاطین رهایی می‏یابند. در روزعرفه انسان باید خود را بشناسد و خدای خود را بشناسد، به هدف آفرینش خویش معرفت پیدا کند، به زندگی گذشته و آینده خود شناخت داشته باشد و در شناسایی دشمن حقیقی انسان یعنی شیطان و وسوسه‏های شیطانی غفلت نکند و بالاخره شناخت انسان‏های والا و اسوه‏های حقیقی که همان پیشوایان معصوم، پیامبر و اهل او بیت(ع) هستند، در برنامه‏های این روز قرار دهد

امامبحقهثوابحجحسینعدارددرراروززیارتشهرریعارفاعرفههزار
نظرات (0)
Add Comment