ساخت تصفیه‌خانه قرچک نیازمند 900 میلیارد ریال اعتبار

به گزارش راگانیوز ؛ مسعود مرسلپور امروز  اظهار کرد: در سال گذشته نسبت به جمع‌آوری فاضلاب شهرک یک‌هزار واحدی گل‌شهر توسط اداره آب و فاضلاب و شهرداری اقدامات خوبی انجام شد، یکی از این اقدامات، تخلیه مرتب سپتیک فاضلاب این شهرک بود.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی این شهرک فاضلاب است، تصریح کرد: از اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران و دستگاه‌های ذی‌ربط که در احداث شهرک گل‌شهر دخیل بوده‌اند، جویای کار هستیم که چرا فاضلاب و سپتیک این شهرک مشکل داشته و باعث نارضایتی شهروندان شده است.

فرماندار قرچک بیان کرد: پروژه فاضلاب شهرک گل‌شهر و منطقه پوئینک به طول 16 کیلومتر در‌ حال اجراست و 200 متر منتهی به این شهرک نیز انجام خواهد شد،  بر‌اساس گزارشی آب و فاضلاب شهرستان، 66 درصد پروژه فاضلاب شهر قرچک از سه سال گذشته تا به الان به مرحله اجرا درآمده است، جمعاً 65 کیلومتر دیگر از این پروژه باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: 16 کیلومتر این پروژه در روستای داودآباد و باقرآباد جنوبی قرار دارد که باید اجرا شود تا شبکه فاضلاب به تصفیه‌خانه موقت و دائم وصل شود، پیش‌بینی می‌شود پروژه فاضلاب شهرک گل‌شهر و پوئینک کمتر از یک سال دیگر اجرایی شده و کل پروژه نیز تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مرسلپور گفت: مشکل فاضلاب شهرک گل‌شهر نه از مسؤولان فعلی شهرستان است و نه از مردم، مشکل از طراحان، مشاوران و سازندگان این شهرک بوده است که  سپتیک فاضلاب یک هزار واحد مسکونی به اندازه پروژه 50 واحدی است.

وی اظهار کرد: منطقه پوئینک 14 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب دارد و خط انتقال آن باید به منطقه باقرآباد جنوبی برسد، در این منطقه هم 24 کیلومتر شبکه باید اجرا شود و از روستای داودآباد به‌سمت تصفیه‌خانه شهرستان منتقل شود، برای مجموع پروژه فاضلاب 65 کیلومتری به اعتباری بالغ‌ بر 300 میلیارد ریال نیاز است تا این طرح اجرا شود.

فرماندار قرچک بیان کرد: پیمانکار منطقه پوئینک آغاز به‌کار کرده است و طی 10 روز آینده در منطقه باقرآباد هم شروع به‌‌کار خواهد کرد و بلافاصله پیمانکار روستای داودآباد هم مشخص می‌شود، ایجاد تصفیه‌خانه اضطراری نیز در برنامه کار است و در هفته دولت راه‌اندازی شود.

وی در پایان متذکر شد: مناقصه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان قرچک انجام‌ شده است و اگر اعتبار مالی 900 میلیارد ریالی آن تأمین شود این تصفیه‌خانه به بهره‌برداری خواهد رسید.

فارس

اعتبارراگانیوزفاضلابقرچک
نظرات (0)
Add Comment