سارقی در پوشش رفتگر

 

راگا نیوز: دزد سابقه‌داري كه نيمه‌هاي شب با ورود به آموزشگاه‌هاي رايانه و زبان در شهرري و تخريب در ورودي و گاوصندوق‌ها پول و طلا مي‌دزديد، از سوي كارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي تهران دستگير شد. متهم در اين سرقت‌ها با پوشيدن لباس رفتگري خيابان‌هاي منتهي به محل سرقت را تحت نظر مي‌گرفت، سپس نقشه دزدي‌هايش را عملي مي‌كرد.

 چندي پيش مردي با حضور در پايگاه نهم پليس آگاهي تهران از سرقت از آموزشگاه خود خبر داد.

شاكي به پليس گفت: مسوول يك آموزشگاه زبان انگليسي هستم. روز حادثه وقتي وارد محل كارم شدم، مشاهده كردم در ورودي آموزشگاه تخريب شده است. چند مرتبه مرد سرايدار را صدا زدم اما پاسخي نشنيدم. بنابر اين وارد آموزشگاه شدم و ديدم وسايل به هم ريخته و گاوصندوق‌ نيز تخريب شده است.

شاكي اضافه كرد: دزد مرموز، طلا، لپ‌تاپ و پول موجود در گاوصندوق را سرقت كرده بود و اموال آموزشگاه به ارزش 20 ميليون تومان را دزديده بود.

در حالي كه تحقيقات كارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي تهران براي شناسايي و دستگيري دزد شب رو آغاز شده بود، افراد ديگري هم با حضور در مركز پليس شكايت‌هاي مشابهي ارائه كردند.

سرقت‌ها سريالي بود

كارآگاهان با حضور در محل سرقت‌هاي سريالي و بررسي از اين مكان‌ها كه آموزشگاه زبان و رايانه بود، متوجه شدند در اين مكان‌ها نيز مانند سرقت نخست ابتدا درهاي ورودي تخريب شده سپس سارق با ورود به محل گاوصندوق‌ها را نيز تخريب و اموالي از قبيل پول و طلا را دزديده و علاوه بر آن چند دستگاه تلويزيون را نيز كه در سالن اين مراكز نصب شده بوده، سرقت كرده است.

با به دست آمدن اين اطلاعات و در حالي كه جستجو براي دستگيري متهم فراري ادامه داشت، هفته گذشته چند شهروند ديگر نيز با حضور در پليس آگاهي شكايت‌هاي تازه‌اي را ارائه كردند.

دوربين مداربسته تصوير دزد حرفه‌اي را شكار كرد

در بررسي از محل‌هاي دزدي معلوم شد، اين مكان‌ها مجهز به دوربين مداربسته بوده و تصوير سارق در حالي كه لباس رفتگر به تن داشته و سرقت را انجام مي‌داده ثبت شده است.

علاوه بر آن، در يكي از سرقت‌ها كلاهي كه سارق براي شناخته نشدن به سر داشته، هنگام تخريب در ورودي يكي از اين اماكن به كف سالن افتاده و براي چند لحظه دوربين مداربسته تصوير چهره‌اش را ثبت كرده است.

با به دست آمدن تصوير دزد شب‌رو، ماموران كه احتمال مي‌دادند وي يك متهم سابقه‌دار است، به بررسي آلبوم مجرمان سابقه‌دار پليس آگاهي پرداختند و معلوم شد تصوير به دست آمده به دزد سابقه‌داري شباهت دارد كه سال گذشته از زندان آزاد شده است.

در اين مرحله ماموران پاتوق هاي احتمالي متهم را تحت‌نظر قرار دادند تا سرانجام چند روز پيش وي را در پاتوقش در يكي از محله‌هاي جنوبي شهرري شناسايي و او را دستگير كردند.

با انتقال متهم به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران وي بازجويي شد و اعتراف كرد پيش از دستگيري، وارد 24 آموزشگاه زبان و رايانه در شهرري شده و اموال اين محل‌ها را دزديده و متواري شده است.

اعتراف به دزدي با لباس رفتگري

متهم با اشاره به نحوه دزدي‌هايش گفت: سال 90 به اتهام تخريب در ورودي مغازه‌ها و سرقت اموال اين مكان‌ها به زندان افتادم. از سال گذشته كه محكوميتم پايان يافت، تصميم گرفتم اين بار با ورود به آموزشگاه‌هاي رايانه و زبان، اموال اين مكان‌ها را هم سرقت كنم بنابراين چند روز پيش از انجام سرقت در نزديكي اين مراكز با موتورسيكلت در رفت و آمد بودم و تردد كاركنان و افرادي را كه به اين محل‌ها رفت و آمد مي‌كردند، تحت نظر مي‌گرفتم.

متهم اضافه كرد: سپس نيمه‌هاي شب به نزديكي اين مراكز مي‌آمدم و با عوض كردن لباسم و پوشيدن لباس رفتگري و در حالي كه جارويي نيز به دست داشتم، به‌ظاهر به نظافت خيابان اقدام مي‌كردم و در فرصت مناسب با ديلمي كه همراه داشتم در ورودي آموزشگاه‌ها را تخريب كرده و با ورود به آنجا، گاوصندوق‌ها را هم با وسايلي كه آورده بودم، تخريب كرده و اموال را سرقت مي‌كردم.

متهم اضافه كرد: بخشي از اموال مسروقه را به دو نفر از دوستانم كه در زمينه خريد و فروش اموال دزدي فعاليت داشتند،‌دادم تا در فرصتي مناسب آنها را برايم بفروشند. برخي را هم خودم فروختم.

درپي اعتراف متهم، ماموران با هماهنگي قضايي به خانه دو خريدار اموال مسروقه در شهرري اعزام شدند و آن دو را پيش از آن‌كه فرصتي براي فرار پيدا كنند، دستگير كردند. در اين مرحله و در بازرسي از منازل متهمان اموال مسروقه كشف و ضبط شد.

بنا بر اين گزارش، براي متهمان قرار قانوني صادر شد. تحقيقات تكميلي از آنها در حالي ادامه دارد كه مشخص شده مرد سارق در هر سرقت اموالي به ارزش ده تا 20 ميليون تومان را سرقت كرده است.

نظرات (0)
Add Comment