ساماندهی بافت های فرسوده مهمترین برنامه کارگروه مدیریت شهری جنوب تهران

راگانیوز – شهردار منطقه 20 در چهارمین جلسه کارگروه مدیریت شهری جنوب تهران با اشاره به بیش از 200 کیلومتر حریم شهری موجود در این منطقه گفت: استفاده از تمامی توان به منظور ساماندهی بافت های فرسوده از مهمترین اهداف و برنامه کارگروه مدیریت شهری جنوب تهران است.

به گزارش راگانیوز به نقل از ایرناˈمنصور کتانبافˈعصر سه شنبه در جمع اعضا کارگروه مدیریت شهری جنوب تهران به ریاست فرماندار ویژه شهرستان ری و با حضور نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ،شهرداران مناطق 15، 19 و همچنین شهرداران باقرشهر، کهریزک و حسن آباد در محل سالن اجتماعات شهرداری منطقه 20 افزود: شهرستان ری از 200 کیلومتر مربع حریم شهری برخوردار است و این میزان به غیر از حریم موجود در مناطق همجوار این منطقه است.

وی با اشاره به وجود هفت هزار و 800 پلاک بافت فرسوده منهای سرپلاک در منطقه شهرری اظهار کرد: این مناطق از جمله مکان های ناپایدار شهری است که به صورت خشت و گل ساخته شده و بیش از 50 سال قدمت ساخت دارند.

شهردار منطقه 20 تاکید کرد: از آنجائیکه ساماندهی بافت های فرسوده اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از مصوبات این کارگروه مدیریت شهری جنوب تهران است، هم اکنون کار مطالعاتی ساماندهی بافت های فرسوده جنوب و شرق حرم آغاز شده و سال آینده نیز یک پیاده رو در ضلع جنوبی حرم احداث خواهد شد.

کتانباف در ادامه با اشاره به ظرفیت های موجود درآمد زایی شهرداری های جنوب تهران از حریم شهری پایتخت گفت: با برنامه ریزی مناسب برای سال آینده می توان از محل این درآمدها بسیاری از بافت های فرسوده را ساماندهی و پروژه های مختلفی را جهت رفاه حال شهروندان به سرانجام رساند.

وی همچنین با بیان اینکه، نیازهای عمرانی منطقه 20 در بودجه سال آینده نسبت به سال جاری دو برابر پیش بینی شده است تصریح کرد:توسعه بی آر تی، توسعه جاده سه راه تقی آباد، ایجاد سرای های محلات، ایجاد پل های عابرپیاده و همچنین توسعه ورزشگاه ها از جمله برنامه های اصلی سال آینده شهرداری منطقه 20 است.

بافتبرنامهتهرانجنوبساماندهیشهرریشهریفرسودهمدیریتمهمترینهایکارگروه
نظرات (0)
Add Comment