سخنگوی شورا با انتقاد از مسئولان اجرایی: شورای شهر با ابزار قضایی مانع از جدایی «ری» می‌شود

راگا نیوز: سخنگوی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران ضمن انتقاد از دولتی‌ها برای تعجیل در جداسازی ری از تهران این طرح را بی‌منطق خواند و گفت:به جد پیگیر عدم اجرای جداسازی ری هستیم و از ابزارهای قضایی استفاده می‌کنیم.


 

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، خسرو دانشجو سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران پس از اتمام چهارصد و نودمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدای جلسه امروز موضوع انتشار فیلم که اخیرا مسلمانان جهان عکس‌العمل به آن نشان داده‌اند مطرح شد و اعضای شورای شهر بشدت این موضوع را محکوم کردند.

وی با بیان اینکه مطمئنا مسلمانان جهان و مسلمانان مقیم شهر تهران این موضوع را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت، گفت: مسلمانان با هوشیاری هر چه بیشتر موضوع را رصد خواهند کرد ضمن اینکه آمریکایی‌ها به نقطه‌ای رسیده‌اند که باید به عظمت تفکر اسلام و کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان احترام بگذارند و از اینگونه شیطنت‌ها و اقدامات دست بردارند.

دانشجو در ادامه به نشست امروز شورای شهر پرداخت و گفت: در جلسه امروز موضوعات مهمی در دستور کار قرار گرفت و شهردار تهران نیز در جلسه شورای شهر حاضر شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در ابتدای جلسه طرح دو فوریتی همکاری شهرداری تهران در بازسازی آذربایجان شرقی به رای گذاشته شد که در ادامه اعضای شورا به دو فوریت این طرح رای دادند.

وی بیان داشت: در این طرح اشاره شده است که شهرداری تهران با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که دارد می‌تواند کمک‌های تخصصی را به زلزله‌زدگان در مناطق آذربایجان شرقی داشته باشد.

دانشجو تصریح کرد: براساس طرح دو فوریتی همکاری شهرداری تهران با مردم زلزله زده آذربایجان شرقی، شهردرای تهران مکلف است لایحه‌ای را در این خصوص ارائه دهد و در این لایحه سقف کمک مالی و همچنین کمک‌های تخصصی در بازسازی مناطق زلزله زده را روشن کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر با اشاره به حضور شهردار تهران در جلسه گفت: وی از برنامه‌های شهرداری در خصوص بازسازی مناطق زلزله زده خبر داد و گفت، ما در این زمینه نیز اقداماتی را انجام داده‌ایم و موافق ارائه این لایحه هستیم.

دانشجو در ادامه با اشاره به موضوع جداسازی ری از تهران گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم در جلسه امروز بحث جداسازی ری از تهران و نکاتی در این زمینه بود.

وی بیان داشت: در جلسه امروز نکات کارشناسی متعددی ارائه شد بطوری که اکثر اعضای شورای شهر اتفاق نظر داشتند که کارهای کارشناسی محکمی در خصوص جداسازی ری از تهران صورت نپذیرفته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: ما به عنوان نمایندگان مردم تهران و شهرری حداقل انتظار داریم اگر بحث جداسازی ری از تهران مبتنی بر استدلالات علمی است دوستان مسئول اجرایی آن را مطرح کنند تا ما نیز از این استدلالات اطلاع پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یک اتفاق بزرگ در تهران و ری در حال طراحی است و در خصوص این اتفاق مهم نمی‌توان بی‌اهمیت باشیم.

دانشجو با انتقاد از مسئولان اجرایی استان تهران خاطرنشان کرد: تا این لحظه از شورای شهر در خصوص جداسازی تهران از ری هیچ مشورتی گرفته نشده است ضمن اینکه مباحث ما در خصوص عدم جداسازی کارشناسی بوده نه سیاسی.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با طرح این پرسش که اگر قرار است بحث جداسازی ری از تهران صورت پذیرد موضوع خدمات شهری چه خواهد شد؟ گفت:‌آیا دوستان به این موضوعات دقت کرده‌‌اند که بعد از جداسازی چه اتفاقاتی در خصوص جمع‌آوری زباله‌ها و بازیافت آن در تهران و ری خواهد شد و آیا اینکه قرار است این خدمات از سوی شهر تهران انجام شود؟

دانشجو اضافه کرد: موضوع دیگری که باید در خصوص جداسازی ری از تهران به آن توجه کرد این است که آیا در حوزه دفن اموات، سازمان بهشت‌زهرا چه اقدامی خواهد کرد و یا  در بخش اتوبوسرانی با توجه به اینکه شرکت اتوبوسرانی هم به تهرانی‌ها و هم به اهالی شهرری‌ خدمات می‌دهد بعد از این جداسازی چگونه عمل خواهد کرد؟

وی اضافه کرد: اگر جداسازی صورت پذیرد آیا شرکت اتوبوسرانی بخشی از اعتبارات خود را از شهر تهران تامین خواهد کرد یا اینکه شهرری نیز در این زمینه ورود پیدا می‌کند؟

دانشجو اضافه کرد: سوالات متعددی در بخش‌های مختلف وجود دارد که با گذشت ماه‌ها از مطرح شدن طرح جداسازی ری از تهران هیچ مسئول اجرایی در استان تهران به آن پاسخ نداده است.

وی بیان داشت: موضوعات دیگری از جمله بحث فضای سبز، پارکها، تاکسیرانی، مترو، تونل‌ها و… که از جمله خدمات شهری هستند معلوم نیست تکلیف‌شان با جدایی ری از تهران چه خواهد شد ضمن اینکه در حوزه زیرساخت‌ها و موضوعات فرهنگی و اجتماعی و همچنین زیرشاخه‌های آن نیز فکری نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اظهار امیدواری کرد: مسوولان اجرایی استان تهران به سوالات مطرح شده پاسخ قانع کننده‌ای بدهند.

وی ادامه داد: نمایندگان شورای شهر تهران و شهرری اجرای این طرح را غیرکارشناسی و غیرمنطقی می‌دانند و این طرح را به نفع مردم ری و تهران نمی‌دانند.

دانشجو با اشاره به مصاحبه‌های مسئولان استانداری و استاندار تهران گفت: آقای تمدن در مصاحبه‌ای اعلام می‌کند که حرف‌ها تمام شده است و بزودی کارهای اجرایی طرح جداسازی انجام می‌شود اما این سوال را باید پاسخ دهد که آیا طرح جداسازی ری از تهران طرحی کارشناسی است و آیا اینکه به سوالاتی که در این زمینه وجود دارد پاسخ منطقی داده شده است؟

دانشجو اضافه کرد: نمایندگان شورای شهر تهران از نمایندگان مردم تهران و شهرری در مجلس می‌خواهند در این خصوص فعالانه حضور داشته باشند ضمن اینکه امیدواریم عزیزان مسئول از جمله فرماندار شهرری، استاندار تهران، فرماندار شمیرانات و همه مسئولان اجرایی شهر تهران فضایی را فراهم کنند که کارهای کارشناسی به پختگی کامل برسد و اگر صلاح بود به دنبال اجرای طرح جداسازی ری از تهران بروند.

وی تاکید کرد: ما بنا نداریم بحث جداسازی ری از تهران را به صورت سیاسی جلوه دهیم و اعتقاد داریم باید مباحث کارشناسی دقیقی در این خصوص صورت پذیرد چرا که اگر این موضوع به سمت مباحث سیاسی سوق پیدا کند مخرب خواهد بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: تا به امروز نمایندگان مردم تهران و شهرری نیز هیچ اقدام خاصی در خصوص برگزاری جلسه و طرح موضوع جداسازی ری از تهران انجام نداده‌اند که امیدواریم با حضور فعال این دوستان و همچنین مسئولان اجرایی شهر تهران به نقطه مطلوبی برسیم.

دانشجو اضافه کرد: اعضای شورای شهر آمادگی دارند هر کجایی که نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی اعلام کنند حاضر شوند و در خصوص جداسازی ری از تهران موضوعات کارشناسی خود را اعلام کنند.

وی اضافه کرد: انتظاری نیز از استاندار تهران داریم که به جای تعجیل در اجرای طرح جلساتی را در خصوص مطرح شدن موضوعات کارشناسی برگزار کند تا بتوانیم به نتیجه قابل قبولی برسیم.

دانشجو با اشاره به اینکه قانون جداسازی ری از تهران مربوط به بیش از دو دهه گذشته است، گفت: بسیاری از مصوبات مجلس پس از به تصویب رسیدن مجددا منحل شده است، ضمن اینکه پس از به تصویب رسیدن قانون جداسازی ری از تهران مصوبات متعددی نیز بوده که آنها نیز اجرا نشده است و به تاخیر افتاده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد:اگر قرار بود قانونی تغییر نکند دیگر نیاز به مجلس و شورای شهر نبود و در خصوص قانون جداسازی ری از تهران نیز باید تغییراتی در این خصوص صورت پذیرد.

وی با اشاره به اصرار مسئولان اجرایی شهر تهران در خصوص جداسازی ری از تهران تاکید کرد: مطمئنا قانون جداسازی ری از تهران که حدود 26 سال قبل به تصویب رسیده است، مطمئنا ناپخته بوده چرا که اگر قانون کاملی بود در آن سال‌ها اجرا می‌شد.

دانشجو در ادامه با انتقاد مجدد از مسئولان اجرایی شهر تهران در خصوص عدم مشورت با اعضای شورای شهر تهران گفت: در خصوص جداسازی هیچ مشورتی از اعضای شورای شهر گرفته نشده است ضمن اینکه در این زمینه نیز از پتانسیل اساتید و کارشناسان در دانشگاه‌ها هیچ استفاده‌ای نشده است.

سخنگوی شورای شهر اضافه کرد: گردن ما از مو نازک‌تر است و زور بازو نیز نداریم اما به طور ویژه و به جد پیگیر عدم اجرای جداسازی ری از تهران هستیم و از ابزارهای قضایی و ظرفیت‌های موجود استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: بخش مهمی از موفقیت‌های دوره سوم شورای شهر این است که بدون دعوا و با تعامل با دستگاه‌های اجرایی خواسته است کارها را به پیش ببرد و در این زمینه ما از ظرفیت‌های موجود استفاده خواهیم کرد.

دانشجو خاطرنشان کرد: چنانچه در زمینه تعامل و دوستی به نتیجه برسیم مطمئنا در چارچوب قانون و مقررات عمل خواهیم کرد.

سخنگوی اسلامی شورای شهر تهران اضافه کرد: ضمن احترامی که به همه دوستان در استانداری تهران دارم باید بگویم هنوز هیچ گزارش یک صفحه‌‌ای و دوصفحه‌ای به شورای شهر نداده‌اند و ظاهرا استدلال‌های دوستان در درون کشوهایشان باقی مانده است.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment