سران سه قوه با هماهنگی لازم جلوی رانت خواری ها را بگیرند

 امام جمعه شهر ری با بیان اینکه آنچه که روح ملت ایران را آزرده اختلاس ها، رانت خواری ها و وامهای کلان به برخی افراد در جامعه است گفت: باید دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه با هماهنگی لازم جلوی رانت خواری ها را بگیرند، مطمئنا اگر این سه قوه با همدیگر هماهنگ عمل کنند می توانند به گونه شایسته جلوی رانت خواری ها را بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شاهچراغی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر ری ضمن تاکید بر رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبتها در هفته آینده اظهار داشت: فردا شب شهادت حضرت باب الحوائج موسی بن جعفر(ع) است این بزگوار نه تنها باب الحوائج برای شیعیان است بلکه اهل سنت در بغداد نیز حوائج خودشان را از امام موسی کاظم(ع) طلب می کنند، زیرا که آن حضرت حوائج آنها را برآورده می کند.

وی با اشاره به مبعث حضرت رسول اکرم(ص) ادامه داد: تمامی انبیاء الهی در بعثتشان این ماموریت را داشتند که مردم را به دو چیز فرا بخوانند یکی بنده خداوند باشند و دیگری زیر چتر آدمهای فاسد طاغوتی مانند فرعون و … نروند اما رسالت پیامبر علاوه بر موارد فوق تربیت را نیز شامل می شده است.

این مسئول افزود: جامعه امروز محتاج به اخلاق در زمینه های مختلف فردی، اجتماعی، خانوادگی و … است، متاسفانه جهان غرب دچار بحران اخلاقی شده و این بحران نیز به جامعه ایران رسوخ کرده، از اینرو جامعه اسلامی برای گذر از این بحران باید به سمت زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) سوق داده شود زیرا که رسالت پیامبر پیاده شدن اخلاق در جامعه بوده و با اخلاق اسلامی می توان بر مشکلات اخلاقی پیش آمده در جامعه فائق آمد.

شاهچراغی یادآور شد: با مدیریت جهادی، حمایت ملی مردم و بسیج در برابر دشمنان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به پیروزی رسیده ایم و توانستیم دشمنان را از سرزمین ایران به عقب رانده، بنابراین با عزم ملی و مدیریت جهادی می توان بر مشکلات اقتصادی و فرهنگی فائق آمده و به سمت پیشرفت حرکت کرد.

امام جمعه ری با  اشاره به مسایل داخلی در جامعه عنوان کرد: آنچه که روح ملت ایران را آزرده اختلاسها، رانت خواری ها و وامهای کلانی  در جامعه است، این شایسته نیست که تعداد معدودی از افراد جامعه ثروت کلان کشور را در اختیار داشته باشند فردی که هزاران میلیارد تومان وام گرفته الان نیز در صف گرفتن وام باشد، خیلی تعجب برانگیز است که این افراد این پولها را در اختیار دارند و بانک ها طلب خود را از آنها نمی گیرند، بانکها باید برای دریافت طلبشان اقدام کنند.

وی ادامه داد: باید دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه با هماهنگی لازم جلوی رانت خواری ها را بگیرند، مطمئنا اگر این سه قوه با همدیگر هماهنگ عمل کنند می توانند به گونه شایسته جلوی رانت خواریها را بگیرند.

این مسئول با اشاره به در پیش بودن انتخابات در سوریه عنوان کرد: انتخابات در سوریه به معنی شکست آمریکا، اروپا و حکومتهای مرتجع در منطقه که در راس آنها عربستان سعودی می باشد، است.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment