سرای محله دولت آباد ری افتتاح می شود

راگا نیوز:مدیر محله دولت آباد شهرستان ری گفت: سرای محله دولت آباد هم اکنون در حال تجهیز است و به زودی افتتاح خواهد شد.

رحیم کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ساخت این سرای محله افزود: این سرای محله دولت آباد شامل ساختمانی پنج طبقه با زیربنای 1200 متر مربع است که دو طبقه آن به قرائتخانه ویژه خواهران و برادران اختصاص داده شده و در دیگر طبقات آن دو کارگاه خانه اسباب بازی، کلاسهای پیش دبستانی، آموزش قرآن کریم و کلاس های آموزش دروس نظری برای شهروندان موجود است.

وی بیان داشت: این سرای محله در شهرری ما بین فلکه دوم و سوم دولت آباد، خیابان شهید حق گیان، کوچه شهید توسلی واقع شده که سامانه پیام کوتاه آن به شماره 3000141494 و شماره تلفن 33391646 آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است.

مدیر محله دولت آباد افزود: سالن همایش این سرای محله که در طبقه سوم آن واقع شده و حدود 90 نفر گنجایش دارد، هنوز تکمیل نشده اما بقیه طبقات آن آماده است که پس از تکمیل با برگزاری مراسم افتتاحیه سرای محله دولت آباد افتتاح خواهد شد.

منطقه 20 تهران میزبان کانون روباتیک

وی با اشاره به “طرح شکوفا” تصریح کرد: طرح شکوفا که شامل هفت کانون بازیهای رایانه ای، روباتیک، وبلاگ نویسی، برنامه نویسی تلفن همراه، مهارتهای رایانه ای، طراحی گرافیکی و رسانه های دیجیتال است در هفت منطقه به صورت پایلوت وجود دارد که کانون روباتیک در منطقه 20 تهران به صورت مرکزی قرار گرفته است.

کریمی تأکید کرد: در نمایشگاهی که غرفه روباتیک توسط منطقه 20 تهران ارائه شد، این غرفه مورد استقبال مسئولان کشوری قرار گرفت و زمینه ای را ایجاد کرد که پایلوت روباتیک در منطقه 20 ایجاد شود.

وی افزود: یکی از خروجی های این غرفه، در جشنواره رایانه ای مصلای تهران بود که با غرفه جشنواره بازیهای رایانه ای توسط سه محله دولت آباد، شهادت و اقدسیه، کانون روباتیک و آیتی با تبلیغات محیطی و نمایش فیلم، موفق به ثبت نام دو هزار نفر در جشنواره شکوفا شدند.

مدیر محله دولت آباد شهرستان ری اظهار داشت: هر سرای محله یک کارکرد را بر عهده دارد و در منطقه 20 تهران، کانون روباتیک راه اندازی شده و به صورت پایلوت با دبیرخانه کانون برنامه ریزی مسابقات و آموزشها فعالیت می کند و مهارت های دیگر نیز در کنار این فعالیت انجام می شود اما به صورت پایلوت، روباتیک مورد توجه است.

وی به فعالیت هایی در زمینه روباتیک اشاره کرده و یادآور شد: همایش روباتیک با مشارکت مجتمع شیخ صدوق برگزار شده و طی جلسات بعدی کانون روباتیک، جشنواره ای برگزار می شود که برای افراد ثبت نام شده، دوره های آموزشی برگزار خواهد شد تا بتوانند در این جشنواره شرکت کنند.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment