سردار سنایی راد: جمهوری اسلامی ایران نماد اقتدار جهان اسلام است

سردار سنایی راد معاون سیاسی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه و پایگاه‌های مقاومت بسیج ناحیه مقاومت حضرت روح ا… (ره) گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران نماد اقتدار جهان اسلام است نمادی که الگوی تمامی مظلومین و آزادی خواهان جهان است.

به گزارش راگانیوز –همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه و پایگاه‌های مقاومت ناحیه حضرت روح ا… (ره) در سالن آفی تئاتر شهرداری کهریزک برگزار شد.

در این همایش سردار سنایی راد معاون سیاسی کل سپاه پاسداران گفت: امروز جهان در آستانه تحولی نو قرار دارد و برخی از آن به‌عنوان جنگ سرد جدیدی یادکردند که غربی‌ها به‌جای اینکه خودشان را درگیر تمدن‌های نوظهور کنند به این فکر افتادند که جنگ غیر تمدنی را شروع کنند.

سردار سنایی راد خاطرنشان کرد: آنچه در منطقه می‌گذرد، بخشی از سناریوی ترسیم‌شده برای نابودی هویت اسلامی احیاشده است که اصلی‌ترین مدافع و مروج آن مقاومت اسلامی است

معاون سیاسی سپاه افزود: امروز اتاق‌های فکری در جبهه دشمن وجود دارند که استراتژی و حتی تاکتیک گروه‌های تکفیری وداعش که خود مادر و پرورش‌دهنده آن‌ها هستند را تعیین می‌کنند

سردار سنایی راد در ادامه با اشاره به جنایات گروه‌های تکفیری وداعش در منطقه بانام اسلام، گفت: گروه‌هایی که امروز به جان مردم و زیرساخت‌های کشورهای اسلامی افتاده‌اند بهترین خدمت را برای مخدوش کردن اسلام انجام دادند.

وی افزود: امروز همین نیروها که از ناحیه اتاق‌های فکری از جنس صهیونیستی-انگلیسی حمایت می‌شوند، با فریاد الله‌اکبر سر می‌برند، بدن‌ها را مثله می‌کنند و به زنان و دختران تجاوز می‌کنند و این درست منطبق با خواست و رضایت دشمنان قسم‌خورده اسلام است و انطباق خواست و عملکرد این گروه‌ها با خواست دشمنان اسلام، شاهدی بر همسویی و همکاری آنان است.

وی گفت: داش فقط شیعیان را تکفیر نمی‌کند بلکه اهل سنت را هم مرتد می‌داند و این گروه حاصل از تفکرات وهابیت و دسیسه‌های صهیونیستی –انگلیسی است.

سنایی راد در تبیین عناصر تشکیل‌دهنده داعش گفت: یک‌لایه از این گروه مزدوران سرویس‌های امنیتی و جاسوسی غرب ترکیه و کشورهای عربی می‌باشند که در پی پیشبرد مقاصد آنان گام برمی‌دارند و لایه دیگر گروه‌های خودسر قائل بر اینکه تفکرات خود را به هر قیمتی عملی کنند

وی گفت: لایه دیگر آنان بعثی‌ها هستند. آنان به ایدئولوژی و مذهب‌کاری ندارند آنان آمده‌اند که با لوای داعش دوباره به قدرت برگردند زیرا که این پرچم ایجاد رعب و وحشت می‌کند. لذا شما مشاهده می‌کنید در کنار سرکردگان داعش افسران ارشد بعثی قرار دارند.

ایشان یکی از تاکتیک‌های غرب در مقابل اسلام را رخنه و تفرقه‌های قومی مذهبی دانست و افزود: متأسفانه امروزه استکبار جهانی برای مقابله با جهان اسلام و جلوگیری از گسترش روزافزون اسلام در جوامع غربی از اختلافات قومی و مذهبی برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند و چه خدمتی بهتر از داعش که برای دنیای غرب پدیده اسلام هراسی را می‌تواند انجام دهد.

 

 

وی ظهور گروه‌های تکفیری و بروز اختلافات قومی مذهبی را یکی از عوامل حمله رژِیم صهیونیستی به غزه دانست و افزود: با توجه به مسائل اخیر در سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی تصورش این بود که اگر اقدامی نظامی را آغاز کند حماس و جهاد اسلامی در غزه هیچ پشتوانه‌ای ندارند و می‌تواند به‌راحتی مقاومت را در هم بکوبد؛ اما این تصور غلط بود و امروز توان امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به سخره گرفته‌شده است.

.
معاون سیاسی کل سپاه اهداف غربی‌ها را تضعیف حکومت‌های اسلامی توسط گروهای تکفیری دانست که از طریق ایجاد شکاف‌های مذهبی به‌جای درگیر شدن آسان‌تر به اهداف خود می‌رسند.

وی اشاره کرد: امروز آنان به دنبال این هستند که دومینویی بسازند و این ماجرا را به جمهوری اسلامی بکشانند؛ بنابراین جنگ مذهبی خط آمریکایی انگلیسی است برای مقابله با تمدن اسلامی چون آن‌ها احساس می‌کنند که هویت برآمده از بیداری اسلام می‌تواند به سمت تمدن سازی برود.

سنایی در پایان گفت: آن‌ها می‌خواهند بر نیروی مذهبی ما اثر بگذارند چون معتقدند که شکاف‌های قومی مذهبی بهترین فرصت برای پیشبرد اهداف خود به‌جای درگیر شدن است که تمدن اسلامی را از درون وادار به فرسایش می‌کند. در فتنه هشتادوهشت بعضی‌ها تصورشان این بود که کار نظام تمام است لذا کسانی که سر سفره نظام بودند همراه فتنه گران شدند. امروز هم بعضی‌ها با داعشی ها همکاری می‌کنند. لذا در ابتدا داعشی ها حدوداً سه هزارو پانصد نفر بودند اما امروز بالای ده هزارنفر هستند و ازاین‌جهت بر ما لازم است که در این زمینه هوشیار باشیم و ائمه جماعات و فرماندهان ما نقش مؤثری در این آگاه‌سازی دارند

موسی پور: مساجد خاک‌ریز مقابله با دشمن و جنگ نرم است

در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت حضرت روح ا… (ره) نقش مساجد در وحدت جامعه اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: مساجد کانون رشد اخلاق فردی و اجتماعی افراد جامعه و سنگر مبارزه با جنگ نرم در محل خنثی‌سازی توطئه دشمن هستند

وی در ادامه بابیان اینکه مسجد به‌عنوان نقطه قدرت اسلام هست، افزود: مساجد سنگر مقدس و مستحکم انقلاب اسلامی در تمامی مراحل و مقاطع انقلاب بوده است.

موسی پور در پایان تصریح کرد: روحانیون می‌توانند علاوه بر طبابت معنوی آحاد جامعه نقش بسزایی در رونق بخشی به این مکان معنوی و احیای کارکرد و ساختارهای آن داشته باشند.

مهدیه قیطاسی /راگانیوز

استاسلاماسلامیاقتدارایرانجمهوریجهانرادسردارسناییشهررینماد
نظرات (0)
Add Comment