سرلوحه اقدامات فرهنگی منطقه 20 مسجد محوری است

برومند نامداری امروز و در آستانه روز جهانی مسجد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با اولویت‌های مدیریت شهری در حوزه مسجد و نماز اظهار داشت: سرلوحه اقدامات فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 20 در طول سال مسجد محوری است و تمام فعالیت‌ها را مسجد محور می‌دانیم.

وی با اشاره به نگاه ویژه فعالیت‌های برنامه‌ای و عمرانی معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 20 به مساجد گفت: تمام فعالیت‌های برنامه‌ای و عمرانی معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 20 به‌ویژه در ایام خاص همانند ماه مبارک رمضان، ایام محرم و صفر با نگاه ویژه به مساجد و ائمه جماعات برنامه‌ریزی و تدوین می‌شود.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 20 با اشاره به دیدارهای چهره به چهره شهردار و معاونان منطقه 20 و شهرداران نواحی در مساجد سطح منطقه خاطرنشان کرد: شهردار منطقه 20 به‌همراه معاونان و همچنین شهرداران نواحی طی برنامه‌ای مدون با حضور در مساجد به‌طور چهره به چهره با مردم دیدار و گفت‌وگو کرده و مشکلات مردم را از طریق مساجد پیگیری و رفع می‌کنند.

*احیاء نماز جماعت صبح در مساجد شهرری

این مسئول با تاکید بر احیاء نماز جماعت صبح در مساجد شهرری تصریح کرد: یکی از اولویت‌های معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 20 احیاء نماز جماعت صبح در مساجد این منطقه است و علی‌رغم این‌که نماز جماعت صبح در برخی از مساجد منطقه اقامه می‌شود، سعی ما بر این است اقامه نماز جماعت صبح در اکثر مساجد منطقه احیاء شود.

نامداری توجه ویژه به خادمان مساجد را از دیگر برنامه‌های معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 20 برشمرد و خاطرنشان کرد: طرح کانون خادمان مساجد با محوریت سلامت و آموزش در سطح منطقه در حال برگزاری است و اقدامات شایسته‌ای نیز در زمینه زیباسازی مساجد صورت پذیرفته است.

*اجرای طرح ضیافت در سلامت

وی از اجرای طرح ضیافت در سلامت خبر داد و گفت: طرح ضیافت در سلامت با جدیت هرچه تمام‌تر هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در سطح منطقه 20 برگزار شد و نمازگزاران در این طرح مورد غربالگری و مشاوره و تست سلامت قرار گرفتند.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 20 افزود: شست‌وشوی فرش‌ها و فضاسازی بیرون مساجد از جمله اقداماتی است که در دستور کار این معاونت قرار گرفته است و تا حد امکان به‌طور جدی در این حوزه تلاش خواهیم کرد.

نامداری از برگزاری نشست‌های فصلی ائمه جماعات و مدیران شهری خبر داد و تصریح کرد: نشست مشترک ائمه جماعات و مدیران شهری به‌صورت فصلی برگزار می‌شود و ضمن هم‌فکری و تبادل نظر از ظرفیت مبلغان در راستای آموزش و بیان مباحث شهری به مردم استفاده می‌شود.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 20 در بخش پایانی این‌ گفت‌وگو گفت: در حال حاضر چهار مسجد در سطح منطقه 20 با مشارکت شهرداری و خیرین مسجدساز در حال احداث است.

 

20استاقداماتسرلوحهشهرریفرهنگیمحوریمسجدمنطقه
نظرات (0)
Add Comment