سرکلانتر نهم : جرائم شهرستان ری در شش ماه ابتدایی امسال 11 درصد کاهش یافته است

سرهنگ خلیل شهبازی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد 18 درصد کاهش انواع جرائم بوده ایم افزود: کشفیات و دستگیری خرده فروش های مواد مخدر نیز در 6 ماه اول امسال افزایش بیشتری داشته است و این نشان از سرعت عمل و قاطعیت نیروی انتظامی در برخورد با مجرمان دارد.
وی ادامه داد: پایگاه مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری رتبه اول را در کشف جرائم دارد به طوریکه یک هزار و 500 کیلومواد مخدر در شش ماه ابتدایی امسال توسط واحد مبارزه با مواد مخدر کشف شد ضمن اینکه 50 کیلوگرم مواد مخدر هم توسط کلانتری ها کشف شد.
شهبازی با بیان اینکه وجود باراندازهای مختلف و متعدد در شهرستان ری زمینه ساز بروز جرائم مربوط به قاچاق کالا و مواد مخدر شده است افزود: یکی از مشکلات شهرستان ری وجود معتادان متجاهر است و در 6 ماه ابتدایی سال 378 معتاد پرخطر به کمپ ها معرفی شده اند.
وی با بیان اینکه 2 هزار و 750 کیلومتر حوزه وسعت منطقه تحت حفاظت سرکلانتری نهم است افزود: وجود 54 کمپ مجاز ترک اعتیاد و 5 زندان اعم از زندان زنان، چرمشهر، سروش کهریزک و حشمتیه مسوولیت نیروی انتظامی شهرری را سنگین کرده است.
** سرکلانتری نهم نیازمند حمایت مادی و سخت افزاری است
شهبازی با بیان اینکه 11 کلانتری زیر نظر سرکلانتری نهم تهران در حوزه شهرستان ری فعالیت می کنند افزود: مجوز احداث و راه اندازی کلانتری دوازدهم که محل استقرار آن حسن آباد فشافویه است اخذ شده است.
شهبازی با بیان اینکه ساختمان سرکلانتری نهم شهرری پاسخگوی نیازهای این واحد انتظامی نیست افزود: هم اکنون بخاطر نبود جا طبقات پایینی ساختمان سرکلانتری به کلانتری 172 واگذار شده تا مشکلات مردم را حل کنیم.
وی ادامه داد: به علت نبود بودجه امکان استقرار نیروهای مورد نیاز در مواقع ضروری را نداریم و برای مناسبت های خاص از جمله مراسم مسلمیه حدود 500 نیرو از تهران برای برقراری نظم و امنیت به شهرری اعزام می شوند.
شهبازی با بیان اینکه به رغم نبود بودجه امنیتی و انتظامی برای شهرستان ری، تلاش ها برای برقراری نظم و امنیت به صورت جدی و مستمر ادامه دارد افزود: خودروهای گشتی کلانتری 131 از 5 به 9 خودرو، دولت آباد از 2 به 4 خودرو، سیزده آبان از 2 به 3 خودرو و کلانتری حضرت عبدالعظیم(ع) از 3 به 6 خودرو افزایش پیدا کرده است.
**شهرستان ری بستری جرم خیز دارد اما نیروی انتظامی تلاش دارد تا اوضاع آرام و ایمن باشد
وی شهرستان ری را یکی از مناطق مهاجرپذیر ذکر کرد و گفت: وجود افاغنه در مناطق مختلف مخصوصا روستاهای این شهرستان کار برقراری امنیت را مشکل کرده است.
شهبازی گفت: شهرستان ری دارای 6 نماز جمعه است و معمولا مراسم های مهم و مذهبی استان تهران از جمله مراسم مسلمیه، عزاداری های عاشورا و سایر مناسبت های مذهبی نیز در این منطقه برگزار می شود.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی آماده خدمت به مردم است افزود: کار در نیروی انتظامی یعنی خدمتگزاری و کارکنان ناجا باید بدانند که نباید از موضع قدرت با مردم برخورد کنند.
شهبازی تصریح کرد: سامانه 197 آماده دریافت شکایات و انتقادات مردم از نحوه عملکرد نیروی انتظامی است.
وی امنیت شهرستان ری را به طور کلی مطلوب ارزیابی کرد و افزود: البته در مورد میزان امنیت و آرامش مردم باید اظهار نظر کنند اما آماری که توسط تحلیلگران ناجا استخراج می شود حاکی از آرامش و امنیت مطلوب در شهرستان ری است.
شهبازی با بیان اینکه آگاهی شهرستان ری رتبه اول کشف جرایم را در استان تهران دارد افزود: جرائم خشن در شهرستان ری کمتر از انگشتان یک دست است به طوری که امسال یک قتل در کهریزک داشتیم و بقیه موارد رها سازی اجساد است که مربوط به شهرهای اطراف است.
** همه مسوولان و متولیان بخش های مختلف سهم خود را بپذیرند و بدان عمل کنند
وی در مورد مبارزه با مفاسد و جرائم اجتماعی بر تقسیم کار بخشی تاکید کرد و افزود: باید همه متولیان ومسوولان شهر از جمله مسوولان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی میزان مسوولیت خود را پذیرفته و به سهم خود عمل کنند.
شهبازی برخی تنگناها و محدودیت های قانونی و بازدارنده نبودن قانون را از دیگر عوامل بروز برخی جرائم و مفاسد در جامعه ذکر کرد و افزود: بعضی از قوانین متعلق به چند دهه قبل است در حالیکه اقتضائات و شرایط آن دوره کاملا عوض شده است.
وی بروز برخی مسائل از جمله عدم رعایت شوونات اسلامی در جامعه از سوی برخی را مشکلات فرهنگی اجتماعی ذکر کرد و گفت: نباید با تنگ نظری مسائل ساده و معمولی را در قالب سیاسی و یا امنیتی تعریف کرده و بی جهت موضوع را بغرنج کنیم

11ابتداییاستامسالبرگزاریجرائمدردرصددهمیندورهریسرکلانترشششهرریشهرستانقرآنیماهمتانمدهامسابقاتنهمکاهشیافته
نظرات (0)
Add Comment