سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌های سنتی قرچک ساماندهی می‌شوند

به گزارش راگانیوز، مسعود مرسلپور صبح امروز در جلسه ساماندهی سفره‌خانه‌های سنتی این شهرستان اظهار کرد: وضعیت سفره‌خانه‌های موجود در سطح شهرستان رضایت‌بخش نیست و باید با برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی و با همکاری همه‌جانبه اعضای ساماندهی سفره‌خانه‌ها در دستور کار قرار گیرد و با جدیت و همت اعضا به اجرا درآید.

وی بیان کرد: می‌توان با دعوت از مسؤولان واحدها و تعریف قانون و آشنایی با شرایط صنف مربوطه بر اساس معیارهای قانونی بر فعالیت سفره‌خانه‌های سنتی نظارت داشت و با کنترل مستمر و جدی می‌توان شرایطی را ایجاد کرد تا از بروز رفتارهای خلاف شئون اسلامی در آن‌ واحدها جلوگیری شود.

فرماندار قرچک از ساماندهی و نظارت بر فعالیت سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌های سنتی این شهرستان خبر داد و افزود: مسؤولان ذی‌ربط در شهرستان پس از شناسایی متخلفین باید اقدامات لازم توسط متصدیان امر با جدیت و قاطعیت انجام پذیرد.

*عدم رعایت شئون اسلامی در برخی از سفره‌خانه‌ها

در ادامه این جلسه علیرضا جعفری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قرچک نیز در رابطه با نوع فعالیت سفره‌خانه‌ها و تغییر عنوان آن از قهوه‌خانه به چایخانه مطالبی را مطرح کرد و اذعان کرد: با توجه به شرایط چایخانه‌ها و سرو قلیان در آنها و بحث عدم رعایت شئون اسلامی و اتفاقات منکراتی که در برخی از واحدها رخ می‌دهد باید شرایطی فراهم آید تا تکلیف واحدها از نظر صنفی مشخص شود که آیا شرایط ادامه فعالیت را دارند یا خیر؟

وی در پایان متذکر شد: با توجه به اعلام تعداد حدود 150 واحد سفره‌خانه توسط دستگاه‌های امنیتی ضروری است آیین‌نامه نحوه اخذ مجوز اعم از استعلام‌های مربوطه، قوانین مرتبط با کار واحدها، تعهدنامه‌های مربوطه توسط اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تهیه و با فراخوان لزوم اخذ مجوز توسط مسؤول واحدها نسبت به ثبت و صدور مجوز به نام آنها و پلمب آن دسته از واحدهایی که مراجعه نکرده‌اند، اقدام کنند.

فارس

راگانیوزفرماندارقرچک
نظرات (0)
Add Comment