سلگی: رسانه ابزار قدرتمند و تاثیرگذار بر تفکر جوامع است

پژوهشگر حوزه رسانه گفت: رسانه ابزار قدرتمند و تاثیرگذار بر تفکر جوامع است. میلاد سلگی دقایقی پیش در کارگاه آموزشی سواد رسانه که در نمایشگاه اغوا در حال برگزاری است، با تاکید بر اینکه رسانه ابزار قدرتمند و تاثیرگذار بر تفکر جوامع است، اظهار داشت: ما در طول روز به میزان بالایی با رسانه ارتباط داریم.

وی به تبیین قدرت رسانه گفت: رسانه آنقدر قدرتمند است که گاهی می‌تواند با بهره‌گیری از تکنیک‌های مختلف سواد رسانه مفهوم یک خبر را 180 درجه تغییر دهد.

پژوهشگر حوزه رسانه با تاکید بر اینکه برای درک مفهوم سواد رسانه باید تعریف آن را بدانیم، تصریح کرد: در واقع تعریف لغتی سواد رسانه؛ توان دستیابی، تحلیل، ارزش‌گذاری و تولید رسانه در اشکال مختلف است.

وی در ارتباط با معنای مفهومی سواد رسانه عنوان کرد: درک توان رسانه‌ها در شکل‌دهی باور فردی، جهان‌بینی فرد و قالب‌های دریافتی و چگونگی کارکرد آن معنای مفهومی سواد است.

این گزارش حاکی است، این پژوهشگر حوزه رسانه و عرصه جنگ نرم در ادامه این کارگاه آموزشی با پخش کلیپ‌های متفاوت مردم را نسبت به تکنیک‌های اقناعی و تکنیک‌ها رسانه‌ها در عرصه جنگ نرم آگاه کرد.

گفتنی است، نمایشگاه بزرگ اغوا با محوریت آسیب‌های ماهواره بر بنیان خانواده همزمان با ماه میهمانی خدا و در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده است به همت سازمان بسیج رسانه استان تهران و با همکاری شهرداری منطقه 20 و حسینیه قائم آل‌محمد (عج) در فرهنگسرای ولاء، ضلع جنوبی مقبرةالشهداء برگزار شد.

این نمایشگاه از همان ساعات اولیه میزبان حجم زیادی از بازدیدکنندگان بود و بنا به درخواست مراجعه‌کنندگان مدت برپایی این نمایشگاه تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید شد.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا بود این نمایشگاه از بیست و سوم تا بیست و ششم ماه مبارک رمضان برگزار شود که بنا به درخواست مخاطبان و استقبال پرشور مردم، این نمایشگاه تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید شد.

تبیین اهداف شبکه‌های ماهواره‌ و روشنگری سیاست‌های پشت پرده آن‌ها، پخش کلیپ‌ها و مستنداتی در راستای آسیب‌های ماهواره در خانواده‌ها و برگزاری کارگاه آموزشی سوادرسانه از جمله ویژه برنامه‌های این نمایشگاه است.

 

ابزاراستبرتاثیرگذارتفکرجوامعرسانهسلگیقدرتمندو
نظرات (0)
Add Comment