سه واحد ریخته گری در شهرک صنعتی شمس آباد تعطیل می شود

ˈمحسن شوکتیˈ  اظهار داشت: تیم کارشناسی این اداره در گشت و پایش صنایع مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد نسبت به شناسایی واحدهای آلاینده شهرک اقدام و در ادامه ضمن بازدید از سیستم تصفیه فاضلاب شهرک از خروجی پساب آن نیز نمونه برداری کرد.

وی افزود: بعد از مشخص شدن نتیجه نمونه برداری، مسوولان شهرک صنعتی شمس آباد باید نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی و بهسازی سیستم اقدامات لازم را بعمل آورند در غیراینصورت پس از ابلاغ اخطاریه با اقدامات قانونی مواجه خواهند شد.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان ری تاکید کرد: بدلیل مدیریت ناقص این شهرک صنعتی، واحدهای صنعتی بدون زون بندی و مرزبندی بطور غیرمرتبط در این مرکز استقرار یافته اند و این امرهم تداخل در فعالیت ها و نارضایتی واحدها و هم افزایش آلایندگی در این منطقه را به دنبال داشته است.

وی اظهارامیدواری کرد با استقرار یافتن موسسه اداره عمران شهرک صنعتی شمس آباد شاهد یک تحول در بخش مدیریتی و کاهش آلایندگی زیست محیطی در این مرکز تولیدی صنعتی باشیم.

شوکتی در ادامه با اشاره به پسماندهای واحدهای سنگبری مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد، افزود: بازیافت پسماند این واحدها نیز برعهده مدیریت شهرک است.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان ری با بیان اینکه هم اکنون در شهرک شمس آباد زمینی به مساحت 50 هکتار به محل جمع آوری و تخلیه پسماندهای واحدهای سنگبری تبدیل شده ، تاکید کرد: این نخاله ها بصورت پودرسنگ و گل سنگ (لش آب سنگ) و به صورت غیراصولی دپو می شود که در برخی از مواقع ارتفاع آن به بیش از هشت متر میرسد.

شوکتی اظهارداشت: این پسماندها در زمان خشک شدن با کوچکترین باد تبدیل به یک کانون گرد و غبار در منطقه می شود، در صورتیکه با مدیریت مطلوب مسوولان شهرک و با بازیافت این پسماند امکان استفاده مجدد از این نخاله های صنعتی برای موارد دیگر فراهم است.

شهرک صنعتی شمس آباد واقع در 35 کیلومتری جاده تهران – قم ، با بیش از 2800 هکتار مساحت ، 1500 واحد فعال و 20 هزار نفر جمعیت فعال ، در منطقه حسن آباد بخش فشافویه شهرستان ری قرار دارد.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment