سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرری برگزارمی شود

مسوول امورفرهنگی، اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی از ابتدای ماه محرم در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان ری در حال برگزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین ‘حسن خانی’ روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا هدف از اجرای این برنامه را منسجم کردن نیات واقفین خیراندیش مرتبط با عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در تمام مساجد و امامزادگان شاخص، حسینیه ها، تکایا و بقاع متبرکه شهرستان عنوان کرد.

وی با بیان این که در شهرستان ری موقوفات زیادی داریم که نیات آنان در مورد تعزیه داری حضرت امام حسین (ع)، اطعام یا روضه خوانی می باشد، افزود: با اجرای این برنامه تمام نیات واقفین به صورت منسجم در شهرستان اجرایی می شود.

خانی با اشاره به اینکه در روز دوم محرم تجمع بزرگی با عنوان ‘ لبیک یا حسین(ع) ‘ در امامزادگان عبدالله و ابوالحسن (ع) برگزارشد، اظهارداشت: طی این مراسم مردم مومن و مذهبی در قالب هیات های عاشورایی طوماری مذهبی و سیاسی را امضا و ضمن برائت جستن از تمام دشمنان اسلام اعم از داعشیان و تکفیری ها و وهابیون اعلام کردند که شیعیان همواره در راه ایمان و اعتقادات خود در مقابل آنان ایستادگی کرده و محکمتر و استوارتر از گذشته و به تبعیت از امامشان حضرت امام حسین (ع) در راه حفظ و حراست از دین خود تا پای جان خود مجاهدت خواهند کرد.

وی ازبرپایی خیمه های معرفت در ایام محرم در امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: در این خیمه ها غرفه های پاسخگویی به مسایل و شبهات شرعی، مشاور خانواده و کودک، عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی متشکل از کارشناسان امور دینی وخانواده و غرفه کودک و نوجوان برپا می باشد.

وی برگزاری همایش رهروان زینبی (س) ویژه بانوان در دوازدهمین روز از محرم الحرام را از دیگر برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری ذکر کرد و افزود: در این همایش که با شعار ‘لبیک یا زینب(س)’ در آستان مقدس امامزادگان ابوالحسن، عبدالله (ع) و بی بی زبیده و همچنین بقعه جوانمرد قصاب برگزار و بانوان عزادار حضوری گسترده و حماسی خواهند داشت.

خانی با اشاره به تقارن روز عاشورا با 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی اظهار داشت: در این راستا برنامه های سخنرانی براساس شعار ‘هیهات من الذله’ و شعار ‘مرگ بر آمریکا’ و ‘مرگ بر اسراییل’ تبیین شده تا فضای پرشکوه حماسه حسینی و بصیرت سیاسی روز عاشورا ضمن برگزاری نماز ظهر عاشورا در جمع عزاداران حسینی نمایان شود.

وی گفت: در طول ده شب اول ماه محرم مراسم عزاداری و سخنرانی و مداحی به همراه اطعام از محل موقوفات منطبق با نیات واقفین برگزار می شود.

خانی به برگزاری همایش بزرگ و جهانی شیرخوارگان حسینی (ع) به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری اشاره کرد و افزود: این همایش صبح روز جمعه نهم آبان ماه برابر با ششم محرم الحرام همزمان با سراسرکشوردر محل مصلی بزرگ حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به سخنرانی علیرضا پناهیان ومداحی حاج حیدر خمسه ، حاج مجتبی باقری و قاری حاج کریم منصوری اجرا می شود.

خانی همچنین از توزیع بیش از 2 هزار جلد کتاب در زمینه سبک زندگی حسینی و هشدارهای اجتماعی دربقاع متبرکه و امامزادگان شاخص خبر داد و اظهار داشت: همچنین تعداد 35 مبلغ از مبلغین شهر قم به بقاع متبرکه شهرستان در ماه محرم اعزام شدند تا ضمن پرداختن به امور مذهبی با شرکت در جلسات پرسش و پاسخ خیمه های معرفت شبهات دینی را پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: امیدواریم در این ایام هر آنچه که شایسته و بایسته مجالس اهل بیت(ع) باشد را برپا کنیم و همواره در خدمت مجالس اهل بیت(ع) باشیم.

امامزادگانبرگزارمیبصیرتبقاعدرسوگوارهشهرریشودعاشوراییمتبرکهو
نظرات (0)
Add Comment