سینماگران جوان ری مشکلات منطقه ای را به تصویر کشند

 معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: سینماگران جوان با نگاه ویژه بومی و محلی مشکلات منطقه شهرری را به تصویر کشند.

ˈمحمد حسین اسماعیلیˈ روز دوشنبه در آیین اختتامیه نخستین هفته فیلم و عکس در شهرستان ری که در محل سالن ابوالفتوح رازی افزود: رویکرد جدید مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید، است.

وی اجرای کارهای ساختاری، آموزشی و تخصصی در حوزه های مختلف سینمایی و هنری و واگذاری امور اجرایی آن به متخصصین این امر را از جمله رویکرد این نهاد فرهنگی عنوان داشت.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه برگزاری هفته های فیلم و عکس در حقیقت نوعی کارگاه آموزشی در حوزه امور سینمایی است، اظهار داشت: این امر از سوی دفاتر انجمن سینمای جوان انجام می شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز از این برنامه ها حمایت می کند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، گفت: در این برنامه ها، جوانان فعال در عرصه تولید فیلم، فرصت می یابند تا آثار خود را در معرض دید و بررسی اساتید این فن قرار دهند و بطور یقین این امر در ارتقای سطح هنری آنان نقش بسزایی را دارد.

وی با تاکید بر اینکه این قشر هنرمند در زمینه ساخت فیلم های کوتاه بایستی نسبت به مساله آموزش توجه کافی داشته باشند، تصریح کرد: توجه به مسایل اجتماعی منطقه محل زندگی و مشکلات روز جامعه و داشتن یک نگاه بومی و محلی در ارتقای کیفیت فیلم موثر است.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: هر چه رویکرد علمی جوانان نسبت به مقوله هنر بیشتر شود به همان میزان پیشرفت در کیفیت این بخش فزونی خواهد یافت.

مهدی ابوالحسنی با تاکید بر اینکه سینما آمیزه ای از هنرهای مختلف است، اظهار داشت: تمامی هنرها باید به صورت آکادمیک و علمی آموخته شود تا این تفکر و اندیشه چراغی برای دستیابی آیندگان به این مقوله هنر باشد.

وی تاکید کرد: برگزاری نشست های هنری موجبات ارتقای علمی هنرمندان جوان را فراهم می کند تا در کنار اساتید مجرب با مسایل علمی روز آگاه شوند و دانش خود را در این راستا تقویت کنند.

ابوالحسنی با اشاره بر نقش با اهمیت برپایی کارگاههای آموزشی در کنار اکران فیلم های کوتاه در نخستین هفته فیلم و عکس شهرستان ری، افزود: در این کارگاهها اطلاعات علمی مابین اساتید و هنرجویان رد و بدل شد که این امر در دستیابی آنان به موقعیت های برتر در زمینه هنری کمک کرد.

بنابراین گزارش، نخستین هفته فیلم و عکس شهرستان ری که با نمایش 37 فیلم کوتاه از کارگردانان جوان این شهرستان از تاریخ سوم خرداد ماه توسط انجمن سینمای جوان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ری آغاز شده بود ، عصر امروز با تجلیل از سینماگران جوان برگزیده با حضور جمعی از روسای ادارات پایان یافت.

در نخستین هفته فیلم و عکس شهرستان ری ، بیش از 40 قطعه عکس از عکاسان جوان منطقه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت و سه گارگاه آموزشی تحت عناوین ˈهدایت بازیگرˈ ، ˈمفهوم در عکسˈ و ˈجلوه های ویژه تصویری در فیلم کوتاهˈ برگزار شد.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment