سینما هویت و فرهنگ یک کشور را به جهانیان معرفی می کند

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرری، ‘مهدی ابوالحسنی’ در نخستین نشست فرهنگی انجمن سینمای جوانان این شهرستان با اشاره به اینکه تمامی سینما گران جهان در آثار خود تلاش می کنند فرهنگ و هویت کشور خود را به جهانیان معرفی کنند، اظهار داشت: برخی از کشورها که فاقد پیشینه زیادی هستند، با تلاش کارگردانان و فیلم نامه های قوی توانستند با تولید آثار فاخر و ماندگار در تاریخ سازی و هویت افزایی خود موفق تر از سایریم باشند.

وی افزود: سینما مجموعه ای از هنرهاست و تاثیر بسزایی در روشنگری و هدایت افکار عمومی دارد.

وی با اشاره به فرهنگ، تمدن و تاریخ چندین هزار ساله ایران گفت: متاسفانه نسبت به این پیشینه کهن و ارزنده، در حوزه سینما فعالیت های قابل توجهی نشده و یا آثار آن در سطح جهان تاثیرات فراوانی نداشته است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری تاکید کرد: جوانان فعال و مستعدی در حوزه سینما وارد شده اند که با کشف و شهود زوایای مختلف فرهنگ اسلامی و ایرانی، می توانند آثاری را خلق کنند که جهان بدان خیره شود.

نخستین برنامه نشست فرهنگی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر شهر ری با نمایش فیلم ‘جدایی نادر از سیمین’ ساخته اصغر فرهادی و نقد و بررسی رامتین شهبازی با موضوع ‘ تصویر طبقه متوسط در سینمای ایران’ و نمایش فیلم ‘گاو’ ساخته داریوش مهرجویی در مجتمع فرهنگی هنری شیخ ابوالفتوح رازی پایان یافت.

بهجهانیانراسینماشهرریفرهنگمعرفیمیهویتوکشورکندیک
نظرات (0)
Add Comment