شبکه بهداشت شهرستان ری نسبت به مصرف بستنی سنتی هشدار داد

 شبکه بهداشت شهرستان ری نسبت به مصرف بستنی های سنتی و احتمال انتقال بیماری ها از این طریق به همشهریان هشدار داد.افزودن پرونده چندرسانه‌ای

کارشناس بیماری های مشترک انسان و حیوان شبکه بهداشت شهرستان ری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: مواد لبنی، شیر، خامه و بستنی به همان اندازه که مفید و برای سلامتی ضروری است در صورت آلوده بودن این ماده غذایی می تواند خطرناک و بیماری زا باشد.

فاطمه اقدسی بیان داشت: تب مالت از جمله بیماری های است که از طریق مواد لبنی آلوده منتقل می شود به همین دلیل به همشهریان توصیه می شود حتما از لبنیات پاستوریزه و بسته بندی با مارک های معتبر استفاده کنند.

کارشناس بیماری مشترک انسان و حیوان شبکه بهداشت ری ضمن بیان این مطالب در خصوص مصرف بستنی های سنتی و با اشاره به نزدیکی فصل تابستان و افزایش مصرف این محصول ، گفت: اگر در تهیه بستنی از شیرآلوده استفاده شده باشد ، خطر انتقال باکتری به دلیل مصرف بستنی آلوده زیاد است چراکه ماندگاری عامل این بیماری در خامه و بستنی طولانی می باشد.

اقدسی توصیه کرد حتی المقدور از تولیدات بسته بندی شده با مهراستاندارد استفاده و از مصرف بستنی هایی که به صورت فله تهیه و توزیع می شود خودداری شود.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment