شرایط دانشگاه آزاد قرچک در شأن دانشجویان نیست/ شورای شهر کمک می‌کند

به گزارش راگانیوز، ایرج شیرنژاد پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر قرچک که با حضور حسینعلی شیبانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا برگزار شد، اظهار داشت: برای راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قرچک تلاش‌های زیادی صورت گرفت؛ حتی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مأموریت یافتند تا به‌منظور تنظیم اسناد زمین واگذارشده به نام دانشگاه آزاد در اداره ثبت اسناد قرچک مستقر شوند، اما با همه این امور و پیگیری‌ها اراضی 100 هکتاری به این دانشگاه واگذار نشد.

وی افزود: پس از سپری‌شدن این مراحل، مجدد مسؤولان شهرستان اعم از امام جمعه، فرماندار، نماینده مجلس، بخشداری، شهرداری و شورای اسلامی موضوع استقرار دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان را پیگیری کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر قرچک بیان کرد: در ابتدا زمین مناسبی که به لحاظ وسعت و کاربری قابلیت تأسیس دانشگاه آزاد را داشته باشد در شهر وجود نداشت تا اینکه مقرر شد اراضی واقع در پلیس راه قرچک پس از توافق‌نامه با شهرداری به دانشگاه اختصاص یابد.

شیرنژاد ادامه داد: پس‌ازاین مرحله نیز نشست‌های متعددی برگزار شد تا در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که اراضی مذکور به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد اولیه‌ای که همچون سایر ادارات و نهادها به دانشگاه آزاد نیز ارائه شد این بود که شهرداری طی صورت‌جلسه‌ای بدون انتقال سند به نام دانشگاه آزاد اسلامی، زمین را واگذار کند تا این دانشگاه نسبت به ساخت بنا اقدامات لازم را به عمل آورد و مادامی‌که دانشگاه آزاد دایر است، از آن بهره‌برداری آموزشی شود اما گویا اداره کل حقوقی و املاک و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد با این موضوع موافق نبوده و نیستند.

رئیس شورای اسلامی شهر قرچک با بیان اینکه در اواخر شورای دوره قبل، شهردار وقت لایحه‌ای تنظیم کرد تا طی توافق ضمنی، زمین به دانشگاه آزاد اسلامی فروخته شود و در این خصوص زمین با متری 10 هزار تومان توافق شد، گفت: مبلغ ریالی مهم نبود و هدف شکل‌گیری دانشگاه آزاد در قرچک بود تا هرچه سریع‌تر مردم را منتفع کند و جوانان به‌راحتی بتوانند در شهر خودشان تحصیل کنند و ضمن اینکه هزینه‌های بیشتری برای تحصیل متحمل نمی‌شوند، خانواده‌ها نیز با امنیت خاطر بیشتری مواجه خواهند بود.

شیرنژاد اظهار داشت: سرانجام با پیشنهاد شهرداری موافقت شد و با انجام سیر مراحل اداری، مصوبه شورای اسلامی شهر اخذ و در کمیته انطباق نیز تأیید شود و موضوع جهت اجرا به شهرداری ابلاغ گشت.

وی افزود: این موضوع که در حال حاضر با جابه‌جایی شهردار مواجه شده، ایرادی بر آن مطرح شد و این بود که اگر قرار باشد زمینی از سوی شهرداری به نام شخص حقیقی یا حقوقی زده شود حتماً باید تشریفات اداری آن طی شده و با برگزاری مزایده و برنده‌شدن فرد، سند به نام خریدار منتقل شود اما چون در موضوع قبل تشریفات اداری انجام‌نشده بود عملاً انتقال سند نیز صورت نگرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر قرچک اظهار کرد: در حال حاضر در وضعیتی هستیم که دانشگاه آزاد اسلامی اصرار به تعیین تکلیف موضوع دارد هر چند سیاست دانشگاه آزاد در کشور توسعه فیزیکی نیست اما با توجه به پتانسیل قرچک، دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور انتفاع خود و مردم نیاز به راه‌اندازی این مرکز در قرچک دارد و همچنین اعلام آمادگی کرده با شرایط قبل و با همان مبلغ طی شده کار احداث را آغاز کند.

شیرنژاد افزود: اگر تصمیم شورا بر این باشد که مجدد سیر مراحل اداری طی شده و مزایده برگزار شود بایستی شهرداری لایحه جدیدی مبنی بر شرکت افراد یا دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کند تا در صورت برنده‌شدن در مزایده، کار انتقال سند صورت گیرد.

وی بیان داشت: همچنین پیشنهاد ما این است که اگر امکان داشته باشد زمین طی صورت‌جلسه‌ای واگذار شود و تا مادامی‌که از آن استفاده آموزشی شود، شهرداری و شورا ادعایی نخواهند داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر قرچک با بیان اینکه در حال حاضر شرایط فعلی در شأن دانشجویان نیست و باید کلاس‌های دانشگاه آزاد اسلامی طبق استانداردهای لازم برگزار شود، گفت: شورای اسلامی شهر نیز این آمادگی را دارد تا پیشنهادات دانشگاه آزاد اسلامی را دریافت کند تا با جمع‌بندی و تصمیم نهایی هرچه سریع‌تر شهروندان از وجود این دانشگاه با استانداردهای پیش‌بینی شده بهره‌مند شوند.

فارس

ازاددانشجودانشگاهراگانیوزقرچک
نظرات (0)
Add Comment