ششمین تمرین زلزله و ایمنی در مهدهای کودک شهرستان ری برگزار می شود

کارشناس مسوول امور کودک و نوجوان بهزیستی شهرستان ری گفت: ششمین تمرین زلزله و ایمنی در تاریخ هفدهم اردیبهشت ماه جاری با حضور 400 کودک پیش دبستانی مهدهای کودک تحت پوشش بهزیستی این شهرستان برگزار می شود.

ˈمعصومه صادقیˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تمرین امسال در تهران با همکاری سازمان مدیریت بحران شهرداری منطقه 6 فقط در پارک لاله برگزار و در سایر شهرستان های استان تهران با همکاری بهزیستی در مهدهای کودک اجرا می شود.

وی هدف از برگزاری این تمرین را در مهدهای کودک ارایه آموزش ها و بالابردن آگاهی های لازم در خصوص کاهش آسیب های ناشی از بلایای طبیعی و گسترش فرهنگ ایمنی در برابر زلزله دانست.

صادقی اظهار داشت: در تاریخ مذکور همزمان با زدن سوت زلزله فرضی در ساعت 9:15 صبح در مهدهای کودک آغاز و کودکان ابتدا در کلاس های خود نحو پناهگیری صحیح را انجام می دهند و پس از آن با توجه به شرایط مهدها به همراه مربیان به حیاط مهدها رفته و این تمرین با حمل پلاکاردهای حاوی پیام های ایمنی و با اجرای نمایش، شعر، سرود با موضوع زلزله و ایمنی ادامه می یابد.

کارشناس مسوول امورکودک ونوجوان بهزیستی شهرستان ری به همراه داشتن گردنبند ایمنی را برای تمامی کودکان شرکت کننده در تمرین را ضروری دانست و افزود: همه کودکان باید شعر زلزله و ایمنی را حفظ کنند و هر یک از مهدها برنامه های متنوعی از جمله تئاتر، بازی عروسکی و مسابقه با موضوع زلزله و ایمنی را داشته باشند.

هم اکنون بیش از یک هزار و 20 کودک در 23 مهد کودک اعم از دولتی، خصوصی و خودکفا تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان ری قرار دارند.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment