شمایل ها و خرافات باید از عزاداری های محرم حذف شوند/ اگر امنیت نباشد هیچ کاری محقق نمی شود

به گزارش راگانیوز ،آیت اله سید احمد موسوی خطیب جمعه بخش کهریزک با اشاره به اینکه نیروی انتظامی یکی از مهم ترین ارکان امنیت کشور است، اظهار داشت: اگر در یک جامعه امنیت نباشد، توسعه و پیشرفت محقق نمی شود.

امام جمعه باقرشهر در ابتدای سخنان خود دعوت به تقوای الهی را از زبان حضرت اباعبداله الحسین(ع) عنوان کرد و گفت: خداوند به اهل تقوا ضمانت داده است که در صورت داشتن هرگونه ناراحتی، آن را به خشنودی و رضایت تبدیل می کنند و آن چه که تنفر دارد را به چیزی که موجب خرسندی او می شود، تبدیل می کند.

وی افزود: آن چه نزد پروردگار است، به کسی نمی رسد مگر آن که مطیع خدا است؛ فکر نکنید که خدا را هم می شود فریب داد؛ اصلا این طور نیست؛ بهشت برای اهل تقوا است و خوشا به سعادت کسانی که تقوای الهی پیشه کنند و خواسته های الهی را جامه عمل بپوشانند.

سید احمد موسوی در ادامه با تشکر از حضور هزاران نفری مادران باقرشهری در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی، گفت: از همه کسانی که در این مراسم حضور داشتند تشکر می نمایم و ان شاله فرزندانشان زیر سایه حضرت علی اصغر(ع) سعادت مند شوند.

امام جمعه باقرشهر افزود: همانند دو هفته گذشته باز هم شما مردم عزیز را به رعایت نظم و انضباط در عزاداری ها دعوت می کنم؛ روز عاشورا در هر مکان و مشغول انجام هر کاری بودید، نماز ظهر عاشورا فراموش نشود  و به محض شنیدن صدای اذان دست از کار کشیده و نماز ظهر عاشورا را برپا دارید.

وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ خواندن نماز اول وقت در ظهر عاشورا در جامعه تقویت شود؛ همچنین شمایل ها و خرافات باید از عزاداری های محرم به طور کلی حذف شوند که اگر در این موارد تذکرات لازم داده نشود، قطعا در سال های آتی این خرافات بیشتر و بیشتر شده و دیگر قابل کنترل نخواهند بود.

وی تصریح کرد: باید به نکات فوق توجه ویژه داشته باشیم که همگی موظف هستیم عزاداری ابا عبداله الحسین(ع) را از همه آسیب ها پاک و مصون نگه داشته و شئونات دینی را حفظ کنیم؛ به همین دلیل از همه شما خواستارم در صورت مشاهده خرافات در حین عزاداری ها، حتما گزارش داده تا بیش از این تشیع آسیب نبیند.

خطیب جمعه بخش کهریزک افزود: طرح سرشماری نفوس و مسکن مدتی است که آغاز شده، حتی الامکان سعی کنید تا در این سرشماری به صورت اینترنتی مشارکت داشته باشید و همانطور که مقام معظم رهبری هم عنوان کردند، با ماموران سرشاری تمام همکاری های لازم را داشته باشید.

آیت الله موسوی در بخش پایانی سخنان خود سیزدهم مهر روز نیروی انتظامی را گرامی داشت و گفت: فرارسیدن هفته نیروی انتظامی را به همه کارکنان این نهاد در سراسر کشور به ویژه باقرشهر و کهریزک تبریک عرض می نمایم و از زحمات شما بزرگواران تشکر می کنم؛ برادران نیروی انتظامی سهم بسیار بزرگی در برقراری امنیت جامعه دارند و به همین خاطر باید قدر دان آن ها باشیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب هم در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی، این نهاد را از ارکان اساسی در برقراری امنیت کشور عنوان کرد و گفت: رکن عظیم امنیت را نیروهای انتظامی کارآمد، شریف و زحمت کش تشکیل داده اند و توانایی و آمادگی کارکنان آن هم باید روز به روز افزایش یابد زیرا در نبود امنیت هیچ کاری محقق نمی شود و هرچه قدر هم توانایی و خلاقیت داشته باشیم، قابل اجرا نخواهد بود و پیرقت و توسعه ای هم محقق نخواهد شد.

گفتنی است نماز جمعه این هفته باقرشهر، با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه باقرشهر و کهریزک و همچنین دکتر محمدی فرد عضو شورای اسلامی کهریزک، اکبر اسدی رئیس ستاد نماز جمعه، سید عباس عبدالهی رئیس اداره ورزش و جوانان و سرگرد جمشیدی رئیس کلانتری باقرشهر برگزار شد.

باقرشهرشهررینماز جمعهنمازجمعه
نظرات (0)
Add Comment