شهردار باقرشهر: بسیجیان حافظان ارزش‌های انقلاب هستند

 

راگا نیوز: شهردار باقرشهر با اشاره به جایگاه و منزلت بسیجیان گفت: بسیجیان حافظان ارزش‌های انقلاب هستند.
 

به گزارش راگا نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری باقرشهر، سالگرد تشکیل بسیج مستضعفان، یادآور خاطره پرشکوه مجاهداتی است که در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و سال‌های پس از آن، زیباترین تابلوهای ایثار و فداکاری همراه با نجابت و فروتنی را ترسیم کرده است.

خاطره جوانمردان پاکدامن و غیوری که شیران روز و زاهدان شب بودند و صحنه نبرد با شیطان را در عرصه جهاد با نفس اماره به هم آمیختند و جبهه جنگ را محراب عبادت ساختند.

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج شهردار باقرشهر به‌همراه ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر، ریاست هیئت رزمندگان اسلام باقرشهر ضمن حضور در محل ستاد فرماندهی حوزه 451 ثامن الحجج (ع) با فرماندهان پایگاه‌های بسیج باقرشهر دیدار کردند. در این دیدار تندیس شهدای هسته‌ای کشور که در سومین نمایشگاه جامع دستاوردهای شهرداری‌های سراسر کشور در مصلای امام خمینی (ره) رونمایی شده بود به نمایندگی از بسیجیان باقرشهر به حاج احمد پورمحمدی اهدا شد.

 

علیرضا باشتنی، فرمانده حوزه بسیج 451 ثامن الحجج (ع) ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و 72 تن یاران با وفایش اظهار داشت: بسیج با فرهنگ حسینی و فرهنگ عاشورایی عجین شده است و باید این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم.

وی افزود: با توجه به رسالت عاشورایی بسیج صحه گذاشت.

باشتنی در ادامه به مقارن شدن هفته بسیج با ماه محرم الحرام اشاره کرد و گفت: رویکرد بسیج نیز متناسب با این ایام و بحث فرهنگ عاشوراست و در همین زمینه برنامه‌هایی مانند تجمع بسیجیان عاشورایی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، برگزاری یادواره‌های شهدا و برنامه‌های متمرکز پایگاه‌های بسیج در حال اجرا است که جای دارد از همراهی و مساعدت‌های شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر در اجرای برنامه‌های فرهنگی نیز تقدیر و قدردانی شود.

وی همچنین وحدت و همدلی مسئولان شهر را نشانه بسیجی بودن و تفکر بسجی آنان دانست.

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری اشاره داشت و گفت: امروز کشورهای اسلامی با تأسی از انقلاب اسلامی ایران به فکر پیاده کردن اسلام ناب و استکبار ستیز هستند که نشانه‌های آن را در سرتاسر جهان عرب مشاهده می‌کنیم.

پرویز صادقی، رئیس شورای اسلامی شهر ضمن تسلیت شهادت مظلومانه شهدای کربلا و تبریک هفته بسیج، بسیجیان را پشتوانه‌ای ارزشمند برای انقلاب و اسلام دانست و بر پاسداری و حمایت از این یادگار ارزشمند امام راحل (ره) تاکید کرد.

وی همچنین تصریح کرد: ما با همکاری و همراهی بسیج باقرشهر و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارزشی، سعی در حفظ و گسترش فرهنگ بسیجی و پاسداری از خون مقدس شهدا در شهر را داریم. رئیس شورای اسلامی شهر تاکید کرد: بسیج در تمام دوران انقلاب نقشی تاثیرگذار داشته و امروز نیز شاهد خدمات ارزشمند بسیج و سپاه در کشور هستیم و روز به روز بر عزت و اقتدار بسیج افزوده می‌شود.

وی در ادامه به افتتاح ناحیه مقاومت حضرت روح‌الله (ره) اشاره کرد و افزود: حضور بسیج و سپاه که حافظان انقلاب و حامیان ولایت هستند بسیار ارزشمند است و به حفظ و تامین امنیت جامعه کمک شایانی می‌کنند.

جمشید سعادتمند، شهردار باقرشهر ضمن اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: وقتی مشاهده می‌کنیم نوجوانان و جوانان با شروع ماه محرم با حضوری پرشور مشغول عزاداری و کسب تعلیمات عاشورا هستند می‌فهمیم که چراغ هدایتی که امام حسین (ع) در روز عاشورا برافروختند هرگز خاموش شدنی نیست و چه بسا اگر عزاداری‌های محرم و صفر نباشد از اسلام تنها نامی باقی می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: 32 سال است که بسیجیان پس از پیام تاریخی حضرت امام (ره) در وسط میدان هستند و در جبهه‌های مختلف نظامی، فرهنگی و علمی مشغول کار، تلاش و فعالیت هستند و همه این‌ها از تاثیرات عاشوراست و در حقیقت بسیجیان حافظان ارزش‌های انقلاب هستند.

شهردار باقرشهر در ادامه تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) در واقع به‌منظور احیای امر به معروف و نهی از منکر انجام شد و این قیام موجبات تثبیت اسلام و زنده نگه داشتن اسلام اصیل را فراهم کرد.

جمشید سعادتمند ضمن تقدیر از بسیجیان گفت: عزت امروز ما در خدمت به شهروندان است و این مهم به‌جز با همت و مساعدت بسیجیان محقق نمی‌شود.

در پایان این مراسم از فرماندهی و فرماندهان پایگاه‌های حوزه مقاومت بسیج 451 ثامن الحجج (ع) باقرشهر با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر به‌عمل آمد.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment