شهردار باقرشهر: وجود خبرنگاران متعهد، کاربلد و امانت دار همچون گوهری گرانبها در جامعه است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر به مناسبت روز خبرنگار و به پاس زحمات فعالان این عرصه نشستی صمیمی باحضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و خبرنگاران برگزار شد.

شهردار باقرشهر در این دیدار ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: همانطور که می دانیم این روز به مناسبت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان به دست گروه طالبان، به عنوان روز خبرنگار نام گذاری شده است تا تجلیلی باشد از فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی خوشحالیم به این بهانه فرصتی پیش آمد تا بتوانیم به پاس زحمات و تلاشهای شما دیده بانان و مدافعان حقوق ملت تشکری در حد توان انجام دهیم و خداقوتی گفته باشیم.

استاد فرج با اشاره به اهمیت خبر و اطلاع رسانی گفت: هر رویدادی که در جامعه صورت می گیرد اگر در سایه غفلت و سکوت بماند هر چقدر هم مهم باشد خواهد مرد و فراموش می شود و از این جهت پایداری و زنده نگه داشتن آن بستگی به اطلاع رسانی دقیق و صحیح دارد که این وظیفه رسالت اصلی خبرنگاران است.

وی گفت: در روزگاری که به خاطره پیچیدگی روابط بین انسانها و سرعت انتشار اخبار رسانه ها جایگاهی غیر قابل انکاردر افکار عمومی دارند وجود خبرنگاران متعهد، کاربلد و امانت دار همچون گوهری گرانبها در جامعه است.

خبر نزد خبرنگار یک امانت اجتماعی است

در بخش دیگر این دیدار ابوطالب بقرایی عضو شورای اسلامی شهر ضمن خوش‌آمد گویی به خبرنگاران اظهار داشت: امروزه جامعه بدون رسانه و خبرنگار به سعادت و رشد نخواهد رسید وهر گونه تحول و پيشرفت در يک جامعه به شناخت واقعیت‌های اجتماعی بستگي دارد که بايد در انتقال واقعيت خبرنگاران و اصحاب رسانه تمام تلاش خود را به‌کارگیرند تا اخبار و رويدادها به‌درستی انعکاس پيدا کند.

وی در ادامه گفت: رسانه باید در اختیار مردم و جامعه باشد بعضاً مشاهده می‌کنیم که رسانه‌ها به میدانی برای تصفیه‌حساب‌های شخصی و جناحی تبدیل می‌شود که این به‌دوراز شأن و رسالت رسانه‌هاست که امیدواریم کمتر شاهد این اتفاقات در رسانه‌ها باشیم

رسانه‌ها یاور مسئولین در پیگیری حقوق مردم

دکتر حبیبی عضو دیگر شورای اسلامی باقرشهر با تبریک این ایام به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مشکلات موجود در باقرشهر مانند آلودگی پالایشگاه؛ هم‌جواری با بهشت‌زهرا؛ کمبود مراکز بهداشتی و مشکلات دیگر رسانه‌ها باید جهت احقاق حقوق مردم یاور مسئولین باشند.

وی نقد سازنده و انتشار اخبار دقیق و صحیح و همچنین آگاهی بخشی در خصوص انعکاس وقایع جامعه را از ویژگی‌های بارز خبرنگاران ذکر کرد و گفت: يکي از مهم‌ترین وظيفه مطبوعات اين است که مشکلات مردم را پيگيري کرده و حقوق مردم را از مسئولان مطالبه کنند که در اين صورت نقش مطبوعات به‌طور دقيق احيا می‌شود.

این نشست با حضور سعید استاد فرج شهردار باقرشهر، حسین حبیب زاده نایب‌رئیس شورای اسلامی باقرشهر، حسن دارابی، عسگر پناهنده، کاظم عبادی، حسین توکلی، سلیمان حبیبی و ابوطالب بقرایی عضو شورای اسلامی باقرشهر و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد و در پایان از خبرنگاران با اهداء لوح و هدیه تقدیر شد.

استامانتباقرشهرجامعهخبرنگارانداردرشهردارشهرریمتعهدهمچونووجودکاربلدگرانبهاگوهری
نظرات (0)
Add Comment