شهردار باقرشهر :پژوهش پایه قدرت و استقلال کشورها است

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر ، شهردار باقرشهر ضمن تبریک هفته پژوهش گفت : پژوهش يكي از اساسي‌ترين نيازها براي رسیدن به پيشرفت و توسعه همه جانبه يك كشور است و قدرت و استقلال هر كشوري بر پژوهش و توليد علم استوار است.

سعید استاد فرج با تأکید بر پژوهش و تشویق پژوهشگران و دانشمندان به فعالیت های پژوهشی افزود : یکی از مهم ترین راه های رسیدن به خود کفایی فعالیت های پژوهشی و تولید علم، بر اساس دانایی و توانایی است که استقلال کشور را در پی دارد .

وی با بیان اینکه تقویت روحیه پژوهش گری و تحقیق در میان دانشجویان، از وظایف مهم مسئولان دانشگاه ها و استادان است گفت : پیشرفت علمی کشور در راستای ارتقای سطح دانش پژوهشگران باید به یکی از مهمترین مسائل مهم میان استادان و محققان دانشگاه ها تبدیل شود .

وی در ادامه اظهار داشت : برای رسیدن به پویایی و نشاط در امور آموزشی باید به پژوهش توجه خاص نمود چرا که اگر پژوهشي صورت نگيرد ، دانش بشري افزايش نخواهد يافت و دچار سکون و رکود خواهد شد.

استاد فرج در پایان افزود : نقش پژوهش در توسعه همه‌جانبه پایدار چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه دانست.

گفتنی است ؛ 25 آذر ماه روز پژوهش روز ارج نهادن به مقام شامخ عالمان و بزرگان پژوهش است؛ کسانی چون علامه حلّی، شیخ مفید، علامه مجلسی، علامه طباطبایی، علامه جعفری و بسیاری دیگر که به عالم علم روشنی می بخشند .

باقرشهرتوسعهشهردارشهرریپژوهش
نظرات (0)
Add Comment