شهردار منطقه 20: ری دروازه فرهنگی تهران است

راگا نیوز : شهردار منطقه 20، ری را دروازه فرهنگی تهران دانست و گفت: کسانی که آمار غلط می‌دهند و می‌خواهند ری را از تهران جدا کنند باید بدانند همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند “ری قبله تهران است”.

به گزارش راگا نیوز، عظیم بابایی بعدازظهر یکشنبه در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان کانون بازنشستگان آموزش و پرورش و انجمن خوشنویسان شهرری اظهار داشت: خدا را شاکریم که یکی از آرزوهای معلمان که ذخایر نور هستند و دانایی را به‌ وجود می‌آورند و همه ما و فرزندانمان حامی آنها هستیم و خوشنویسان که هنرمندانی هستند که با سرانگشت خود هنر را می‌پراکنند، در حال برآورده شدن است.

شهردار منطقه 20 با اشاره به ویژگی‌های ساختمان کانون فرهنگیان بازنشسته و انجمن خوشنویسان گفت: جواز این بنا در شش طبقه و با بنای مفید یک‌هزار و 50 متری، در کمتر از سه ماه صادر شد و در کمتر از یک‌سال این بنا را با اعتبار یک میلیاردی تحویل این قشر زحمتکش و هنرمند می‌دهیم تا در این شب‌های نورانی شرمنده خدمت‌گزاران به مردم نباشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث استقلال ری عنوان کرد: به جای پرداختن به موضوعات مهم جامعه این موضوع هر از گاهی مطرح می‌شود.

بابایی با اشاره به خدماتی که چند سال اخیر در جنوب تهران صورت گرفته است، بیان کرد: اگر هفت سال پیش را در نظر بگیرید به راحتی در می‌یابید که در این مدت برای زیرساخت‌های جنوب تهران زحمات زیادی کشیده شده است و با توجه به وعده شهردار تهران که فاصله شمال و جنوب تهران را کم‌ می‌‌کند، شاهد هستیم تحولات عظیمی در شهرری به‌ وجود آمده است.

هزینه‌ها و خدمات بی‌سابقه‌ای در شهرری صورت گرفته است

شهردار منطقه 20 تلاش در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، حمل و نقل و ترافیک و … را از جمله این موارد دانست و گفت: در این مدت هزینه‌ها و خدمات بی‌سابقه‌ای در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، حمل و نقل و ترافیک و … صورت گرفته است.

وی با اشاره به ویژگی‌های منطقه 20 گفت: امروز سرانه فضای سبز شهرری از حد استاندارد گذشته است و در زمینه فرهنگی احداث چند سرای محله در مراحل پایانی است.

درآمد 30 میلیاردی و هزینه‌های 250 میلیارد تومانی در ری

بابایی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر درآمد شهرداری منطقه 20 حدود 30 میلیارد تومان است و بیش از 250 میلیارد تومان میانگین هزینه‌های ری است.

وی در ادامه تاکید کرد: البته این هزینه‌ها بجز هزینه مترو و بزرگراه امام علی (ع) است، در حالی که هزینه مترو که احداث و تجهیز آن در هر کیلومتر بالغ بر 60 میلیارد تومان است و در ارتباط با بزرگراه امام علی (ع) نیز بیش از شش کیلومتر این بزرگراه در ری بوده و تاکنون بیش از 80 درصد از 6 هزار ملک معارض این بزرگراه توسط شهرداری تهران خریداری شده است.

با اغراض سیاسی می‌خواهند ری را از تهران جدا کنند / ری دروازه فرهنگی تهران است

شهردار منطقه 20 خاطرنشان کرد: کسانی که آمار غلط می‌دهند و با اغراض سیاسی می‌خواهند ری را از تهران جدا کنند باید بدانند ری دروازه فرهنگی تهران است، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند «ری قبله تهران است».

بابایی تاکید کرد: در شرایطی که مردم ما آنقدر مشکل دارند که باید به آن بپردازیم برخی مسئولان با بیان این موضوعات فقط جنگ روانی در بین مردم ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه این جنگ روانی در خدمت‌رسانی مردم خدشه‌ وارد می‌کند، بیان کرد: از همکارانم در شهرداری خواستم با تمام وجود وظایف خود را انجام دهند و آنها‌ را مدیون کردم که این موضوعات خدشه‌ای در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نکند.

استقلال ری در قیمت املاک و جذب سرمایه‌گذاران تاثیرگذار است

شهردار منطقه 20 با اشاره به تاثیرات منفی این طرح در روحیه مردم شهرری عنوان کرد: ارائه این طرح در قیمت املاک و کاهش جذب سرمایه‌گذاران تاثیر گذاشته است. ما مدیون مردم هستیم و نباید بگذاریم این موضوعات در زندگی مردم و آرامش آنها خللی ایجاد کند.

بابایی با تاکید بر اینکه ما خادم مردم هستیم، یادآور شد: اگر نظر بزرگان و مفاخر ری بر این باشد که این منطقه از تهران منفک شود ما هم حرفی نداریم، هدف ما خدمت به مردم است، دوست داریم جانمان را در عرصه جهاد نثار کنیم، در دوران دفاع توفیق نبود که به شهادت برسیم و حال در عرصه جهاد به مردم خدمت می‌کنیم و در هفت سال گذشته با تمام قدرت در این عرصه وارد شدیم.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان که باید توشه یک سال خودمان را ببندیم نباید به این موضوعات بپردازیم، آنچه برای ما مهم است خدمت به مردم است.

امروز برخی افراد یاس و ناامیدی را در بین مردم پراکنده می‌کنند

بابایی در ادامه تصریح کرد: امروز برخی افراد مسائل و موضوعات مهم و اساسی همچون مسائل اقتصادی، ازدواج و … را کنار گذاشته و به این موضوعات قدیمی که نه خدایی و نه در راستای خدمت به مردم است، پر‌داخته و یاس و ناامیدی را در بین مردم پراکنده می‌کنند.

وی با تاکید بر روشنگری از سوی مفاخر شهرستان ری بیان داشت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان به شما اعتماد دارند جا دارد ابعاد این موضوع را برای آنها بیان کنید.

شهردار منطقه 20 در پایان تاکید کرد: امیدواریم اگر تا آن زمان در خدمت مردم غیور ری باشیم به برکت امام حسن مجتبی (ع) ساختمان کانون فرهنگیان بازنشسته و انجمن خوشنویسان شهرری را زودتر از زمان معین افتتاح کنیم.

مراسم کلنگ‌زنی ساختمان کانون بازنشستگان آموزش و پرورش و انجمن خوشنویسان شهرری با حضور جمعی از فرهنگیان و هنرمندان خوشنویس شهرری برگزار شد.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment