شهرری آماده پذیرایی از زائرین پیرجماران است

معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان ری گفت: به منظور استقبال شایسته از زئراین حرم مطهر ، تمامی دستگاههای اجرایی و نهادهای مردمی در سطح شهرستان ری آماده پذیرایی از امت امام هستند.

محمدرضا طالبیˈ روز یکشنبه در دومین نشست هماهنگی دستگاهها و مجریان برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در سطح شهر ری، افزود: امت امام با حضور گسترده خود در آیین سالگرد ارتحال امام راحل شرکت خواهند کرد و میزبانی آنان نیز افتخار بزرگی برای شهروندان ری است.
وی اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تمامی مدیران و مجریان دستگاههای اجرایی اعم از سپاه و بسیج، هلال احمر، شهرداری ، اورژانس، پلیس راهور، راهداری، شبکه بهداشت و درمان، خدمات ایمنی و آتش نشانی، مراکز اسکان آموزش و پرورش و مساجد، سوخت رسانی، اتوبوسرانی و تاکسیرانی و بانک ها در خدمت این عزیزان باشند تا با خاطره ای خوش به شهر و دیارشان برگردند.

در این نشست مسوولان تاکسیرانی منطقه 20 و اتوبوسرانی منطقه هفت اعلام کردند در روز 14 خرداد بالغ بر 350 دستگاه ون و 120 دستگاه اتوبوس شرکت واحد آماده ارایه خدمت به زوار و مشتاقان به حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) است.

همچنین در این جلسه اعلام شد، برای انتقال دو هزار زائر ورودی از استان سمنان به منطقه ری در روز چهاردهم بالغ بر 50 دستگاه اتوبوس شرکت واحد آماده و شهرداری منطقه 20 با اختصاص یک دستگاه جرثقیل سنگین جهت جابجایی و ساماندهی تجهیزات ترافیک در منطقه و خط کشی به طول 15 هزار متر برای تعیین مسیر اتوبوس های زوار با نصب بنر در منطقه را انجام داده است.

اختصاص هفت ایستگاه پذیرایی از زوار ، 6500 دست غذا ، 10 هزار بسته پذیرایی و 10 هزار بطری آب معدنی ، برپایی 40 غرفه فرهنگی و اجتماعی و پذیرایی و اسکان سه هزار نفر زوار حضرت امام در فضاهای اختصاصی ، ایجاد غرفه های برپایی نماز جماعت ، خیاطی و اصلاح و نظافت و خدمات فنی خودروها از سوی شهرداری منطقه بیست از دیگر امور اجرایی در شهرستان ری در روز 14 خرداد ماه می باشد ، که در این جلسه عنوان شد.

آمادگی کلیه پرسنل اداره راهداری برای ارایه خدمات و همچنین لکه گیری و آسفات مسیر پر تردد زوار در کمربندی دوم شهر ری، آمادگی جایگاههای سوختگیری، آتش نشانی، اورژانس جنوب تهران با 80 دستگاه آمبولانس و 350 دستگاه آمبولانس از شهرستانها، برپایی یکصد چادر از سوی شهرداری منطقه 20 در ضلع جنوبی حرم مطهر، برپایی بیمارستان صحرایی از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران و آمادگی بیمارستانهای هفتم تیر و فیروزآبادی برای پذیرایی رایگان از زائرین حرم امام راحل در روز مراسم ارتحال، از مصوبات نشست مسوولان اجرایی برگزار کننده شهرستان ری اعلام شد.

مسوول پلیس راهور منطقه 20تهران گفت: برای مواجه نشدن با ترافیک در مسیر جاده قم به حسن آباد، در روز چهاردهم از ابتدای بامداد تا پایان برگزاری مراسم ارتحال این مسیر از پل حسن آباد مسدود است و لذا مسافران عازم فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) می توانند از مسیر جایگزین جاده ساوه تردد کنند.

سروان ˈشاپور امیرخانیˈ افزود: هموطنان و همشهریان برای اطلاع از مسیرهای جایگزین می توانند با سامانه 141 مرکز راههای کشور جهت تردد اطلاع حاصل کنند.

آمادهازاستزائرینشهرریپذیراییپیرجماران
نظرات (0)
Add Comment