شهرری با یک کالبد و هویت مستقل از تهران هم قدیمی‌تر است

راگانیوز: معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه شهر ری یک کالبد و هویت مستقل از تهران دارد،‌گفت: قدمت شهر ری از تهران هم بیشتر است چرا که بخش قصبه در سال 1326 به شهر ری تبدیل شده است.

 به گزارش راگانیوز به نقل از فارس، سیدصولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور که در مخالفت با پیشنهاد حذف ماده یک طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف وانتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران سخن می‌گفت، اظهار داشت: شهر ری دارای یک کالبد و هویت مستقل است. چند وقت پیش که یکی از بزرگان فوت شده بود وقتی می‌خواستند ایشان را تشویق کنند گفتند این مرحوم در دانشگاه تهران تشکیل و در شهرری به خاک سپرده خواهد شد.

مرتضوی با بیان اینکه قدمت شهر ری بیشتر از تهران است، افزود: از سال 1326 قصبه یا زاوای مقدسه تبدیل به شهر ری شد.

مرتضوی با بیان اینکه تعجب می‌کنم چرا برخی نمایندگان می‌خواهند برخلاف مصوبه مجلس و نظر کمیسیون  اصل نود رفتار کنند،‌افزود: بخشی از نمایندگان می‌خواهند مصوبه مجلس را حذف کنند.

وی افزود: بعد از انتخابات شورای اسلامی، عده‌ای از مردم ری به کمیسیون اصل نود شکایت کردند که چرا انتخابات را در شهر ری به طور مستقل انجام دادید و بر همین اساس مرحوم آقای فاکر طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور ضمن وارد دانستن شکایات مردم خواستار رسیدگی به مطالبات مردم شد.

مرتضوی با بیان اینکه آقای نکونام رئیس کمیسیون اصل نود وقت نیز ضمن بررسی موضوع خواستار برگزاری مجدد انتخابات در شهر ری شد،‌افزود:‌ما به فراخور شرایط سیاسی این کار را نکردیم اما بحث ما این است که برگزاری مستقل انتخابات در ری مغایر با اصل 100 قانون است و حتی رئیس کمیسیون اصل نود به این موضوع تاکید داشت.

معاون سیاسی وزیر کشور در پایان ضمن مخالفت با ماده یک طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران خواستار رای نمایندگان به حذف این ماده شد.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment