شهرری غرق در مناجات شد

همزمان با شب نوزدهم ماه رمضان

شهرری غرق در مناجات شد

همزمان با نخستین شب از لیالی قدر مراسم شب زنده‌داری و احیا با حضور پرشور مردم ولایت‌مدار شهرستان ری برگزار شد.

 

به گزارش راگا نیوز، همزمان با نخستین شب لیالی قدر مصادف با ضربت خوردن مولای متقیان و پیشوای شیعیان جهان، حضرت علی (علیه‌السلام) با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران در آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی (علیه‌السلام) برگزار شد.

استاد حوزه و دانشگاه طی سخنانی در این آیین با اشاره به فضیلت شب‌های قدر و بهره‌گیری از آن، برای سایر اوقات عمر، این شب‌ها را بزرگترین و ممتازترین فرصت برای ارتباط بندگان با خداوند متعال برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی پس از سخنرانی، مراسم احیا را در حرم مطهر برگزار کرد و زائران و مجاوران آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با سر گرفتن قرآن و مناجات با پروردگار متعال، حال و هوای خاصی از معنویت را به مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان بخشیدند.

در این آیین آیاتی از قرآن کریم توسط قره شیخلو، قاری ممتاز و بین‌المللی تلاوت و همچنین دعای جوشن کبیر توسط سعید طوسی و احمد زین‌العابدین‌فر قرائت شد و سپس حمید رمضانپور مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مرثیه‌سرایی پرداخت.

بقاع متبرکه شهرستان ری نیز مملو از عاشقان و دلداگانی بود که برای اتصال به خداوند متعال با حضور در اماکن مقدسه امامزادگان واجب‌التعظیم را شفیع خود قرار می‌دادند.

حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز میزبان زائران و مجاوران امام خمینی (ره) بود که با حضور در کنار معمار کبیر انقلاب اسلامی در عزای جد شهیدش به اقامه عزا پرداختند.

مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های شهرری نیز با برگزاری مراسم احیاء و شب زنده‌داری با اشک دیده از خداوند متعال طلب استغفار می‌کردند.

این گزارش حاکی است، مراسم احیای شب بیست ویکم ماه مبارک رمضان با سخنرانی و اجرای مراسم احیا توسط آیت‌الله سید احمد خاتمی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار می‌شود و همچنین مراسم احیای حرم مطهر امام خمینی (ره) با حضور حجت‌الاسلام ناصر نقویان برگزار می‌شود.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment