شهروندان تهرانی پیاده عازم حرم عبدالعظیم حسنی (ع) می شوند

 

به گزارش راگانیوز، چند سالی است که شهروندان تهرانی به صورت خودجوش و با پای پیاده همچون سیل مشتاق زائران اباعبدالله مسیر میدان امام حسین تا حرم عبدالعظیم حسنی را برای اقامه عزا طی می کنند.

مردم مومن و متدین تهران برای همدردی و عرض ارادت به شهدا کربلا پای عزیمت را به مقصد مزاری راهی کنند که امام هادی (ع) زیارتش را معادل با زیارت قبر اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا دانسته اند.

در این خصوص بیانیه ای خطاب به شرکت کنندگان متنی که از مردم دعوت به پیاده روی برای اقامه عزا شده آمده است:

این حرکت کاملاً خودجوش و مردمی بوده و به هیچ حزب و گروه و نهاد مشخص حقیقی و حقوقی وابستگی ندارد.و مجرای ارتباط و مقصد فقط و فقط سید سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

این متن چنین ادامه یافته9 است:

ˈ مسیری که به عنوان مسیر اصلی پیشنهاد شده، صرفاً یک پیشنهاد به عنوان امکان تمرکز بیشتر و بستری به جهت امکان تبلیغ این حرکت و احیانا خدمت رسانی بهتر در طول مسیر است لذا عزیزان می توانند به صورت فردی یا هیاتی از هر کجای تهران به قصد زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) حرکت کنندˈ.

ˈ طبق سنت زیارت اربعین در کربلا، پیشنهاد می شود حرکت خود را به گونه ای تنظیم کنند که ظهر روز اربعین به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برسیدˈ.

ˈ طبق تجربه عملی ای که برخی از دوستان داشته اند، مسیر اصلی ظرف سه ساعت بدون توقف قابل طی شدن است لذا اگر اندکی آهسته حرکت کنید و یا توقف های کوتاه هم داشته باشید، پیاده روی مسیر اصلی حدودا 4-5 ساعت طول می کشد.ˈ

13آباناتوبان تهران قماربعینباقرشهربخشداریبهشت زهراجنوب تهرانحسن آبادخبرری نشینسعید استاد فرجشهدای ریشهردار حسن آبادشهردار شهرریشهردار کهریزکشهرداریشهرداری منطقه 20شهرریشورای اسلامی باقرشهرشورای کهریزکصحن امام راحلفرمانداریفرمانداری ویژه ریفرهنگسرافشافویهمنطقه 20پالایشگاه تهرانپایگاه خبری شهرریپیادهکتابخانهکهریزکگزارش
نظرات (0)
Add Comment