شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری تشکیل جلسه داد

آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری در سال 92 با حضور کلیه اعضا و مسئولین کمیته های فرعی به ریاست معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش  راگانیوز به نقل ازروابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم بیان داشت: پیشاپیش سال جدید را خدمت همه شما عزیزان تبریک عرض می کنم، لازم می دانم از تلاش و زحمات همه شما عزیزان به ویژه مسئولین و اعضای محترم کمیته تشکر و قدر دانی ویژه نمایم، سال 92 با همه کاستی ها و کمی ها، همه شما عزیزان تلاش چشمگیری در تحقق اهداف و برنامه های ستاد نمودید.انتظار دارم در سال 93 این تلاش ها مضاعف شود و کمیته ها فعال تر از گذشته با یک برنامه و دستور کار مشخص کار خود را شروع نمایند.

معاون استاندار تهران افزود:متاسفانه جامعه ما و به ویژه جوانان عزیز ما در معرض آسیب جدی در بحث مواد مخدر هستند، لذا ما نباید از کنار مباحث مربوط به پیشگیری و مقابله با این پدیده خطر آفرین به راحتی بگذریم.

فرماندار ویژه شهرستان ری بیان داشت: برای اینکه ما بتوانیم با این پدیده بهتر مقابله کنیم باید بین معتاد و قاچاقچی تفاوت قائل شویم ، معتاد یک بیمار است که نیاز به مراقبت حمایت دارد لذا جامعه باید به معتاد مانند یک مریض نگاه کند ، و به جای طرد آن اقدام به جذب و کمک به درمان وی نماید ، باید فرهنگ نگاه به معتادین در کشور عوض شود و نقش حمایتی در جامعه برای معتادین تعریف شود.

جمالی پور متذکر شد: معضل اصلی در حوزه مواد مخدر ، قاچاقچیان و سودجویان این بخش است که باید با آنها برخورد جدی صورت گیرد ، اگر ما معتادین را رها نکینم و در مقابل قاچاقچیان برخوردی قهر آمیز داشته باشیم مطمئن هستم می توانیم جامعه را در مقابل این بلای خانمان سوز تا حدودی امن کنیم.

معاون استاندار تهران ابراز داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید از حالت تکلیفی و فقط افزایش ت آمار تشکیل جلسات خارج شود و باید رویکردی جدید پیدا کند ، کمیته های زیرمجموعه شورا باید به یک مکان مناسب برای پژوهش و تصمیم سازی تبدیل شوند ، انتظار دارم کمیته ها با دستور کار مشخص تشکیل جلسه دهند و نتایج تصمیمات و مطالعات خود را به جلسه شورا بیاورند.

فرماندار ویژه شهرستان ری متذکر شد: گاها مشاهده می شود اعضا با هدف رفع تکلیف در جلسات شرکت می کنند که انتظار دارم اعضا با احساس مسئولیت در این جلسات حاضر شوند .

معاون استاندار تهران بیان داشت: کوتاهی هر یک از ما در این حوزه می تواند ضمن آسیب رساندن به جامعه ، خانواده های خودمان را نیز دچار آسیب کند.اعتیاد امری است که همه در معرض ابتلا به آن می باشند ، لذا باید همه ما با دقت و تلاش کاری کنیم که این بلا گریبان گیر خودمان نشود.

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: از سال آینده انتظار داریم همه اعضای محترم به ویژه کمیته ها با دستور کار مشخص و با جلسات منظم کارها را پیگیری و انجام دهند ، در خود شورا باید روسا حضور داشته باشند، حتما این را به جد پیگیری خواهیم کرد ، در کمیته ها هم باید کارشناسان ثابت و متخصص معرفی و حضور یابند، این انتظار جدی ماست و دبیر محترم ستاد باید این خواسته و انتظار مهم را پیگیری و اجرایی کند ، اگر کسی همکاری نکرد حتما باید با روش های قانونی برخورد شود، اطمینان داریم همه مسئولین عزیز شهرستان که در شورا عضو هستند جزء دلسوزان نظام هستند و به این مسئله که یکی از مسائل نظام است عنایت و توجه جدی دارند.

باتشکیلجلسهدادریشهرریشهرستانشورایمبارزهمخدرموادهماهنگی
نظرات (0)
Add Comment