شکاف بین اعضای خانواده و منحرف کردن جوانان از توطئه های دشمنان است

به گزارش راگانیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ملکی عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس خاص مناطق آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، اظهار داشت: دشمنان همچنان بعد از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی برای به انحراف کشاندن فرزندان شجاع و غیرتمند ایران اسلامی تمام تلاش خود را به کار بسته اند.

وی با بیان اینکه برابر آمار موجود آنچنان که باید برای رشد تربیتی و اخلاقی کودکان خود کار جدی انجام نداده ایم، افزود: در سال های گذشته کارهای زیربنایی جدی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه رشد رتبه های علمی کشور درچند سال گذشته ایران را جزو کشورهای تک رقمی منطقه و جهان قرار داده است، تصریح کرد: اما در بخش مسایل اجتماعی و اخلاقی از جمله مصرف مواد مخدر و مبتلایان به ایدز در کشور آمار بسیار تاسف برانگیز است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش این مسایل را بازگو کننده عدم تلاش دست اندرکاران برای کار بر روی مسایل اعتقادی و ایمانی کودکان بخصوص پیش دبستانی ها و مهدهای کودک دانست و گفت: با وجود فناوری های مدرن در خانه ها متاسفانه فاصله بین اعضای خانواده ها نیز روز به روز افزایش یافته و کار برای اولیا مدارس سخت تر شده است.

ملکی افزود: باید بپذیریم که در تقویت پایه های معنوی و جذب جوانان و نوجوانان به سمت احکام نورانی اسلام کم کاری هایی صورت گرفته و این موجب شده که دشمنان با هر وسیله ای به سراغ خانواده ها و با نشانه رفتن فرزندان به دنبال پیاده کردن اهداف شوم خود یعنی دوری جستن از فرهنگ اسلامی ایرانی و ترویج افکار شیطانی و غربی باشند.

وی با توصیه به اینکه مسوولان مدارس، روحانیون را تنها برای برگزاری نمازهای جماعت درخواست نکنند، گفت: حضور روحانیون در کنار اولیای مدارس برای پیاده کردن احکام اسلام و از طرفی شنیدن سووالات و مسایل شرعی دانش آموزان در سنین رشد، بسیار رافع مشکلات اخلاقی و در عین حال کاهنده آسیب های اجتماعی خواهد بود و این فرزندان با فراغ بال به ادامه تحصیل خواهند پرداخت.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران نیز در این گردهمایی گفت: نباید تنها در مسایل آموزشی دانش آموزان سرمایه گذاری کرد بلکه باید برای بخش های تعلیم و تربیت این قشر از جامعه گام های موثرتری برداشت.

علیرضا کمرئی افزود: تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان کاری موثر برای آینده اجتماعی سازندگان کشور است و از این رو باید روش های تربیتی را در مدارس مورد بازنگری کیفی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: حضور روحانیون در مدارس موجب پایین آمدن آسیب ها و رفع مشکلات دانش آموزان خواهد شد و از سوی دیگر اخلاق و منش و نحوه معاشرت دینی آنان در برابر وسوسه های شیطانی بطور شایسته ای مستحکم خواهد شد.

در این همایش مدیران آموزش و پرورش ناحیه یک و دو شهر ری به همراه مدیران مدارس خاص مناطق آموزش و پرورش شهرستانهای استان و امامان جماعت این مدارس حضور داشتند.

ازاستاعضایبینتوطئهجوانانخانوادهدشمنانشهرریشکافمنحرفهایوکردن
نظرات (0)
Add Comment