شکست نظامی آمریکا در طبس عبرتی درس‌آموز است

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در باب تقوی اظهار کرد: امام حسین (ع) می فرماید؛ من همه شما را به تقوی الهی و ترس از خدا دعوت می کنم، من به عنوان امام معصوم ضمانت می کنم هر کدام از شما تقوی داشته باشد خداوند نگرانی ها و مشکلات اورا بر طرف می کند.

وی در باب ورود به بهشت افزود: از اسباب ورد به بهشت عیب پوشی از مردم، گذشت، حسن سیره و انصاف داشتن نسبت به مردم است.

خطیب نماز جمعه شهرری در خطبه دوم نماز عنوان کرد: در آستانه ورود به ماههای رجب، شعبان ورمضان قرار داریم ماه هایی که بزرگان و اولیاء درباره خودسازی درباب عبادت، دادن صدقات، دعا، روزه، ذکر و استغفار در آن اهتمام داشتند.

وی با اشاره به سالروز شکست نظامی آمریکا در طبس گفت: آمریکا برای جبران شکست خود در قضیه تسخیر لانه جاسوسی و آزاد سازی جاسوسان خود طی برنامه ای 6 ماهه به داخل خاک ایران در منطقه ای به نام طبس وارد شد اما با یاری خداوند هواپیماهای آنها نابود شد.

حجت الاسلام شاهچراغی تصریح کرد: شکست نظامی آمریکا در طبس عبرتی درس آموز دارد که هرکس مانند امام راحل به خداوند تکیه کند او را در همه زمینه های اجتماعی، فردی، سیاسی، اقتصادی یاری خواهد کرد.

وی افزود: خوب است که مسئولان متکی به نیروی مردم در داخل باشند با فکر واندیشه و کمک مردم مومن و خانواده شهدا می توان به همه مشکلات فائق آمد.

خطیب نماز جمعه شهرری با اشاره به روز کارگر در 11 اردیبهشت عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران از آغاز به فکر کارگران بوده همیشه بر حق کارگران تاکید داشته زیرا پیامبر بسیار سفارش کارگر را می کرد.

وی افزود: مسئولان در همه دولت ها در صدد حل مشکلات کارگران بودند توقع ما این است که در دادن حقوق کارگران باید در جهان الگو و اسوه باشیم زیرا اقتصاد کشور با زحمات این کارگران پابرجا است.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری در هفته آینده تصریح کرد: شهید مطهری حق بزرگی بر انقلاب اسلامی و نسل جوان دارد از این رو لازم است که همه دستگاههای فرهنگی در بزرگداشت این شخصیت بزرگ تلاش کنند.

وی افزود: همه بخش های فرهنگی در سپاه، ارتش، آموزش و پرورش  که درارتباط با فعالیتهای فرهنگی هستند تلاش کنند حق این استاد بزرگ را به شایستگی ادا کرده و اندیشه های او را به نسل های آینده انتقال دهند تا جوانان ما عاقبت به خیر شوند.

خطیب نماز جمعه شهرری درباره دولت بحرین گفت: دولت بحرین به سرکردگی آمریکا و عربستان بدترین ظلم و ستم ها مانند خراب کردن مساجد و حسینه ها و کشتن مردم ، تجاوز به نوامیس را در حق مردم بحرین روا می دارد.

وی افزود: دیروز هم نماینده آیت الله سیستانی مرجع عالی قدر را با تهدید از بحرین اخراج کرد که اینها نشانه های نفس آخر این دولت منحوس است.

حجت الاسلام شاهچراغی درباره انتخابات روز چهارشنبه مردم عراق بیان کرد: مردم عراق در طول سالهای گذشته مصیبت های فراوانی را از باقی مانده ای حزب بعث و تکفیری ها و وابستگان به آمریکا متحمل شده است.

وی افزود: خوب است که مردم عراق در انتخابات تلاش و دقت کنند تا کسانی را انتخاب کنند که مسلمان و دوستدار مردم بوده و به فکر استقلال عراق باشد دنبال خشنودی آمریکا و عربستان که پرونده سیاهی در منطقه دارند نباشد.

حجت الاسلام شاهچراغی خاطرنشان کرد: آیت الله ملکوتی سال‌های سال امام جمعه تبریز بوده و با اینکه مرجع تقلید بود بسیار ولایت مدار بودند.

امام جمعه شهرریشهررینماز جمعه
نظرات (0)
Add Comment