صنعت یکی از ارکان مهم توسعه پایدارکشورها است

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری:صنعت یکی از ارکان مهم توسعه پایدارکشورها است و چرخ توسعه و پیشرفت کشورها در دست صنایع و صنعتگران قراردارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در بازدید از شهرک صنعتی شمس آباد  درنشست صمیمی هم اندیشی با هیات مدیره  این شهرک صنعتی که با حضور رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری ، معاون عمرانی فرماندار، بخشدار، شهردار و رییس شورای شهر حسن آباد فشافویه که در محل سالن خدمت شهرک صنعتی شمس آباد برگزار شد، اظهارداشت: صنعت یکی از ارکان مهم توسعه پایدارکشورها است و چرخ توسعه و پیشرفت کشورها  در دست صنایع و صنعتگران قراردارد.

 وی افزود: حوزه صنعت همیشه هم بواسطه اشتغال و هم بواسطه رفاهی که در جامعه ایجاد می کند مورد توجه دولت ها بوده است.

 جمالی پور متذکر شد:در دولت تدبیر و امید این توجه به بخش صنعت مضاعف هست. چون این دولت با حجمی از نیروی کار فارغ التحصیل دانشگاهی مواجه هست که باید برای اشتغال آن فکری اساسی نماید.

 فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد: برای ارتقاء کیفیت محصولات صنعتی کشور و حضور در بازارهای جهانی  باید از دیدگاه کارشناسان و صاحب نظران و همچنین دست اندرکاران این حوزه استفاده مطلوب شود.

  معاون استاندار تهران تصریح کرد:بیشترمشکلاتی که صنعت کشور  امروز با آن مواجه است  انحصاری بودن و غیر رقابتی بودن محصولات تولیدی است که باید از این وضعیت خارج شویم.

 وی افزایش کیفیت تولیدات، نگاه صادرات محور و ایجاد بازار رقابت سالم در میان صنایع را موجب  رشد بخش صنعت وحضورهرچه قوی تر صنایع و سرمایه گذاران در بخش صنعت کشور عنوان کرد و اظهار داشت: رقابت اساسی ترین عنصر رشد صنعت بعد از تامین منابع مالی است که باید به این مسئله توجه جدی بشود.

 و نظارت دولت بر بازار با هدف مقابله با انحصارگرایی می توان آینده ای روشن برای اقتصاد و تجارت کشور رغم زد.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به جایگاه کشور در تولیدات  صنایع دانش بنیان در میان کشورهای جهان و منطقه ، بیان داشت: جایگاه کشور ما در صنایع مبتنی بر دانش های نوین از قبیل نانو فناوری ،بیوتکنولوژی  و صنایع هایتک بسیا خوب و مناسب است و هرگونه سرمایه گذاری در این بخش برای کشور ارزآوری و برای داخل کشور اشتغالزایی دارد لذا امروزه ما باید در مسیر سرمایه گذاری در این بخش حرکت نمایم. و شهرک های صنعتی نیز بخشی از ظرفیت های خود را باید به این صنایع اختصاص دهند.

 جمالی پوردر ادامه با اشاره به مشکل تامین آب شهرک های صنعتی شهرستان ازجمله شهرک صنعتی شمس آباد افزود: موضوع تامین آب شهرک های صنعتی امروزه به  بزرگترین معضل  بخش صنعت  تبدیل شده است.شهرک صنعتی شمس آباد نیز ازاین امر مستثنی نیست ،برای این امرموضوع حل و فصل این مورد مهم هستند.

فرماندار ویژه شهرستان ری تعامل دستگاههای اجرایی شهرستان با مدیریت شهرکها و صنایع  شهرستان را توصیه کرد و گفت: برای دست یابی به اهداف سند چشم انداز  بیست ساله نظام باید  همه ی ظرفیت ها ی کشور را در کنار هم قراردهیم و در راستای رفع مشکلات و موانع  منسجم و همراه حرکت کنیم.و این تنها راه اصلاح امور و توسعه کشور است.

 وی در پایان افزود :دولت برای تامین سرمایه در گردش بخش صنعت کشور دنبال راه کار های اساسی است و به این موضوع توجه و عنایتی خاص دارد.

 در این نشست مدیرشهرک صنعتی شمس آباد و اعضای هیات امنا افزون بر عملکرد، انتظارات و پیشنهادت خود را برای فرماندار و حاضران در جلسه ارایه و در پایان شرکت کنندگان به همراه خبرنگاران از دو کارخانه تولیدی ،آریا بنیامین و  نوری تازه مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد بازدید کردند.

شرکت صنایع بسته بندی آریا بنیامین تولید کننده در صنعت فیلم های پلی اتیلین تک لایه ، چندلایه و عریض با ظرفیت تولید سالیانه چهار هزار تن بالغ بر شش میلیون یورو و 14 میلیارد تومان سرمایه ارزی ریالی و اشتغالزایی 80 نفر بطور مستقیم و 700 نفرغیرمستقیم در شهرک صنعتی شمس آباد در حال فعالیت می باشد.

شرکت شیشه و بلور نوری تازه از قدیمی ترین کارخانجات در این رشته و حال حاضر شهرک صنعتی شمس آباد با ظرفیت تولید سالیانه 42 هزار تن و اشتغالزایی 700 نفر، بالغ بر یکصد میلیارد تومان سرمایه ثابت و در گردش از دیگر صنایع تولیدی فعال در شهرک صنعتی شمس آباد است.

همچنین در ادامه این نشست صمیمی نیز در مورد ایجاد راه گذر جدید ورود و خروج به شهرک از سمت اتوبان قم، اختصاص زمین برای ساخت پاسگاه انتظامی، و احداث مدرسه برای 300 دانش آموزان کارکنان شهرک صنعتی شمس آباد تصمیماتی اتخاذ شد.

ارکانازاستتوسعهشهرریصنعتمهمپایدارکشورهایکی
نظرات (0)
Add Comment