ضایعات پلاستیک در کهریزک آتش نشانی را به میدان کشاند

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت : ماموران اجرایی این اداره در پی گشت پایش شبانه روزی در منطقه کهریزک با مشاهده دود غلیظی که ناشی از آتش زدن ضایعات پلاستیک جمع آوری شده توسط برخی افراد با سامانه سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی تماس و اقدام به خاموش کردن آتش کردند.

محسن شوکتی اظهارداشت: به دلیل حجم گسترده آتش، ماموران حفاظت محیط زیست با تجهیزات به همراه داشته خود موفق به خاموش کردن آتش برنیامده و بلافاصله نیروهای آتش نشانی را در جریان قراردادند.

وی تاکید کرد: متاسفانه تعداد زیادی واحدهای غیرمجاز ضایعات سوزی بطور پراکنده درسطح شهرستان فعالیت می کنند که با دریافت شکایات مردمی و نیز طی گشت های پایش مستمر در این حوزه نسبت به جلوگیری از فعالیت آنان اقداماتی انجام شده است و همشهریان در صورت مشاهده هرگونه موارد، موضوع را سریعا به این اداره اطلاع دهند تا با این عوامل برخورد شود.

شوکتی با اشاره به اینکه فقط منفعت شخصی موجب شده که یکسری افراد غیر موجه اقدام به اینگونه موارد کنند، تصریح کرد: برخی از شهروندان متاسفانه به فکر پاکیزگی آب و خاک و هوای شهر نبوده بنابراین در چارچوب قانون با اینگونه افراد و یا واحدهای متخلفی که موجبات آلودگی هوا را فراهم می کنند بشدت برخورد خواهد شد.

وی از بخشداریها، فرمانداری و نیروی انتظامی و قوه قضایی و تمامی نهادهای ذیربط درخواست کرد تا پاکسازی کامل شهرستان از وجود این آلاینده ها با اداره محیط زیست شهرستان همکاری و تعامل داشته باشند و از شهروندان نیز خواست تا با ارسال گزارشات به موقع در خصوص مشاهده هر گونه آلودگی، این اداره را در انجام وظایف خود یاری کنند.

آتشبهدرراشهرریضایعاتمیداننشانیپلاستیککشاندکهریزک
نظرات (0)
Add Comment