طبق قانون با کشاورزان متخلف نظرآباد از توابع شهرری برخورد خواهد شد

 

‘عباسعلی سعیدیان’ روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا اظهارداشت: طبق بررسی های انجام شده و بازدید میدانی ازروستای نظرآباد بخش قلعه نو مشخص شد کشاورزان محصول شلغم خود را با آبهای آلوده و فاضلاب آبیاری می کنند.

وی با اشاره به اینکه آب مصرفی جهت آبیاری این محصول کشاورزی آب آلوده و فاضلاب است، افزود: با هماهنگی های بعمل آمده با ادارات مرتبط مانند، اداره جهاد کشاورزی، اداره آب و فاضلاب و اداره حفاظت محیط زیست به صورت میدانی از زمین های زیر کشت رفته کشاورزان بازدید شد.

وی با بیان اینکه با تاکیدات دولت تدبیر و امید در حفظ و ارتقا سلامت شهروندان با هیچ کس تعارف نخواهیم داشت، تصریح کرد: متاسفانه آبیاری محصولات این منطقه از آب های آلوده و خروجی فاضلاب شهری و برخی چربی سوزی ها است.

معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان ری تصریح کرد: ما تا دستیابی به نتیجه در خصوص عدم کاشت شلغم در این منطقه با آبیاری غیر مجاز و آلورده مطلب را پیگیری خواهیم کرد.

بخشدار قلعه نو با اشاره به کشت شلغم با آبیاری آب های آلوده و فاضلاب به خبرنگار گفت: متاسفانه کشاورزان به اخطارها و تذکرات کتبی و شفاهی این بخشداری توجه جدی نکردند.

‘ کریم رئوف ‘ افزود: مردم شلغم را به جهت فواید درمانی آن مصرف می کنند در صورتی که کشت آن با آبهای آلوده سبب بروز مشکلاتی برای مردم خواهد شد زیرا با این روش نه تنها دیگر خواص درمانی نخواهد داشت بلکه شاید موجب بروز بیماریهای جدیدی شود.

همچنین رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری در پاسخ به آبیاری کشت شلغم با آب های آلوده در این منطقه را تکذیب کرد.

ازبابرخوردتوابعخواهدشدشهرریطبققانونمتخلفنظرآبادکشاورزان
نظرات (0)
Add Comment