طرح آمارگیری مسکن در ۲۰ روستای شهرستان ری اجرا می شود

مهدی نخعی  اظهار داشت: این طرح به منظور شناخت وضعیت کمی، کیفی، فنی و تخصصی واحدهای مسکونی در روستاها اجرا می شود.
وی ادامه داد: طرح «آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی» از ۲۱ مهرماه تا ۲۱ آبان ماه سال جاری به مدت یک ماه در ۲۰ روستای این شهرستان اجرا می شود.
نخعی با بیان اینکه اجرای این طرح هر پنج سال یکبار در کشورانجام می شود، افزود: دراین طرح، اطلاعات مربوط به نوع سازه به کار رفته در ساختمان، عمر واحد مسکونی، نوع معماری و مباحثی از این دست برای اجرای طرح جامع مسکن روستایی مورد توجه قرار دارد.
وی عنوان کرد: بررسی تعداد واحدهای مسکونی و بافت های فرسوده و همچنین واحدهای نوسازی شده از برنامه ها و اهداف این طرح به شمار می رود.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ری گفت: در صورت نیاز به بازسازی و ساخت بافت های فرسوده بر اساس قانون میزان اعتبار و تسهیلات مشخص و به افراد ارائه می شود.
طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی به صورت همزمان در کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همکاری سازمان آمار ایران از ۲۱ مهرماه آغاز و تا ۲۱ آبان ماه تداوم خواهد داشت.
این طرح با هدف کسب اطلاعات تخصصی از ویژگی‌های مسکن روستایی همزمان با سراسر کشور در سطح ۱۸۷ روستا و ۱۶ شهرستان استان تهران به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

نظرات (0)
Add Comment