طرح تکمیلی ایمن سازی فلج اطفال در شهرستان ری اجرا می شود

کارشناس بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری از اجرای طرح تکمیلی ایمن سازی فلج اطفال از سوی این شبکه خبرداد.

 

سعیده شریفی روز یکشنبه به ایرنا گفت: این طرح به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال در کشور و با انجام هماهنگی های لازم از سوی کادر بهداشتی شبکه و طی دو مرحله به مورد اجرا درخواهد آمد.

وی با بیان اینکه این شبکه آمادگی کامل جهت اجرای طرح تکمیلی ایمن سازی را دارد ، اظهارداشت: مرحله نخست این طرح از 30 فروردین ماه جاری آغاز و تا دوم اردیبهشت ادامه خواهد داشت و مرحله دوم نیز از سوم تا هفتم خرداد ماه آینده به مورد اجرا گذاشته می شود.

شریفی گفت: گروه های هدف در این طرح کلیه کودکان زیر پنج سال اتباع کشورهای بیگانه در معرض خطر می باشند و به همین منظور شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با انجام هماهنگی های لازم با پرسنل ، از هم اکنون آمادگی کامل جهت اجرای این طرح ملی را دارد.

کارشناس بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری بیان داشت: آموزش جهت شناسایی گروه های در معرض خطر، نحوه انجام واکسیناسیون و حفظ زنجیره سرد از مهمترین نکاتی است که به مجریان طرح آموزش داده شده است.

شریفی تصریح کرد: برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال به صورت خانه به خانه و با مراجعه کادر بهداشتی این شبکه به درب منازل گروههای هدف انجام می پذیرد.

اجرااطفالایمنتکمیلیدرریسازیشهرریشهرستانشودطرحفلجمی
نظرات (0)
Add Comment