طرح سنجش سلامت بر روی 2500 نوآموز پیش دبستانی شهر ری اجرا شد

دکتر معصومه ادریسی  اظهار داشت: طرح پایلوت سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با همکاری اداره آموزش و پروش ناحیه یک و دو شهر ری و شبکه بهداشت در راستای سنجش سلامت نوآموزان از آذرماه شروع و تا اول اسفند به مورد اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه همه ساله این طرح بر روی حدود 14هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در شهرستان ری به مورد اجرا گذاشته می شود ، افزود: در شهرستان ری پنج منطقه آموزش و پرورش وجود دارد که هر یک با هماهنگی پایگاههای بهداشت نسبت به اجرای طرح سنجش اقدام می کنند و امسال این طرح در شهر ری به صورت پایلوت در پاییز و زمستان به مورد اجرا درآمد.

ادریسی تصریح کرد: واکسیناسیون فلج اطفال و ثلاث و همچنین معاینات پزشکی شامل بینایی و شنوایی سنجی، قد و وزن، دهان و دندان و پوست و مو در این طرح بر روی نوآموز انجام و پرونده سلامت آنان تکمیل شد و درصورت مشاهده موارد مشکوک این افراد به پزشک متخصص اجرا داده شد.

کارشناس مسوول واحد سلامت شبکه بهداشت شهرستان ری افزود: احیانا تعدادی از نوآموزان در این طرح مورد معاینات پزشکی قرار نگرفته اند که در خرداد ماه آینده با برپایی پایگاههای سلامت سنجی می توانند برای معاینه و تکمیل پرونده سلامت به این مکانها که اطلاع رسانی می شود ، مراجعه کنند.

اجرابردبستانیرویریسلامتسنجششدشهرشهرریطرحنوآموزپیش
نظرات (0)
Add Comment