طرح ضیافت الهی در شهرستان ری اجرا می شود

 مسوول امور فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت : با فرارسیدن ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی از سوی این اداره در امامزادگان واجب التعظیم شهرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام ˈحسن خانیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به همین منظور برنامه های قرآنی و آموزشی شامل ترتیل و جزخوانی، محفل انس با قرآن و برپایی کلاس های آموزش قرآنی در محله های امامزاده عبدالله (ع)، بی بی شهربانو، امامزاده ابوالحسن، امامزاده علی اکبر طلائین و بی بی زیبده طی ایام رمضان اجرا خواهد شد.

وی همچنین از اعزام حدود 13 روحانی از حوزه های علمیه قم به این مکان های مقدس خبر داد و افزود: روحانیون و مبلغین اعزامی برای برپایی نمازهای جماعت ، آموزش و بیان احکام در طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی ، مشارکت دارند.

خانی گفت: تلاوت و روخوانی قرآن کریم و سخنرانی در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص طی ایام ماه رمضان همه روزه بعد از نماز ظهر و عصر با حضور قاریان مصری و ایرانی برگزار می شود.

وی برگزاری طرح های متنوع فرهنگی از جمله ویژه شب های قدر را از دیگر برنامه های این ایام در طرح ضیافت الهی ذکرکرد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: تابستان امسال بیش از 400 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی از برنامه اوقات فراغت این اداره در قالب طرح نشاط معنوی بهره مند خواهند شد.

خانی با تاکید بر اینکه ماه رمضان فرصت خوبی برای خود سازی معنوی است ، اظهارداشت: شرکت احاد مردم به ویژه جوانان در فضای معنوی امامزادگان موجبات آرامش روحی و روانی را در آنان فراهم خواهد کرد.

خانی در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، افزود: طرح آرامش بهاری و یاس نبوی از جمله برنامه های بوده که از سوی این اداره اجرا شد و جشن ولایت علوی و سوگواره بصیرت عاشورا از دیگر اقدامات فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در امامزادگان و بقاع متبرکه می باشد که در دست اجرا است.

اجراالهیدرریشهرریشهرستانشودضیافتطرحمی
نظرات (0)
Add Comment