طعمه قرار دادن همسرشگردی برای دزدی

 

نقاب از چهره سارقان خشن كنار رفت
راگا نیوز: سه عضو يك باند كه با طعمه قرار دادن همسر يكي از اعضاي باند به عنوان مسافر در مسير راه رانندگان به بهانه اين‌ كه مزاحم اين زن شده‌اند، آنها را كتك زده و با تهديد تبر، اموال و مداركشان را سرقت مي‌كردند، از سوي ماموران پايگاه نهم پليس آگاهي تهران در شهرري دستگير شدند.
در تحقيق از اين متهمان معلوم شد، آنها شبانه به مرغداري‌ها و كارگاه‌هاي شهرري و حومه آن حمله‌ور شده و با زنداني كردن نگهبان‌ها، اموال و سيم و كابل برق را سرقت مي‌كردند.

 

به گزارش جام‌جم، چندي پيش مردي با حضور در پايگاه نهم پليس آگاهي تهران در شهرري، عليه چهار مرد به اتهام سرقت سيم و كابل‌هاي مرغداري‌اش كه ميليون‌ها تومان ارزش داشت، شكايت كرد.

شاكي گفت: روز حادثه هنگام ورود به مرغداري‌ام در حومه شهرري، متوجه شدم در آنجا نيمه باز و از مرد نگهبان نيز خبري نيست پس از جستجو، مرد نگهبان را با دست و پاي بسته و بي‌هوش در اتاقك نگهباني يافتم و به مركز درماني منتقل كردم.

شاكي اضافه كرد: مرد نگهبان پس از به‌هوش آمدن گفت كه چهار مرد نقابدار نيمه شب وارد مرغداري شده و پس از كتك زدن وي با چوبدستي، او را زنداني كرده و سيم و كابل برق مرغداري را كه بيش از 40 ميليون تومان ارزش داشت، سرقت كرده‌اند.

در اين مرحله با تحقيق از نگهبان مرغداري، جستجو براي دستگيري سارقان نقابدار آغاز شد.

چهره از نقاب دو سارق كنار رفت

در حالي كه تحقيقات ادامه داشت، افراد ديگري نيز با حضور در مركز پليس، شكايت‌هاي مشابهي را ارائه كردند. در تحقيق از اين افراد كه صاحبان مرغداري، كوره‌پزخانه و كارگاه توليدي بودند، معلوم شد چهار مرد نقابدار نيمه شب وارد محل كار آنها شده و با كتك زدن و زنداني كردن مردان نگهبان، اموال و قطعات صنعتي را همراه سيم و كابل‌هاي موجود در اين مراكز سرقت كرده‌اند. نگهبان‌هاي اين مراكز فقط تصوير دو نفر از دزدها را كه براي لحظه‌اي نقاب از چهره‌هايشان كنار رفته بود، به خاطر سپرده بودند.ماموران با اطلاعات به‌دست آمده از آنها و چهره‌نگاري رايانه‌اي متوجه شدند، ردپــــاي اين دو سارق در همه سرقت‌ها وجود داشته است.

حمله دزدهاي خشن به راننده با همدستي يك زن

در حالي كه جستجو‌ها در اين باره ادامه داشت، مرد راننده‌اي با حضور در مركز پليس عليه يك زن و سه مرد به اتهام سرقت مدارك هويتي، 200 هزار تومان پول و خودرويش شكايت كرد.

شاكي گفت: روز حادثه در شهرري دو مرد به عنوان مسافر سوار خودرو شدند. پس از طي مسافتي يك زن هم به عنوان مسافر سوار شد. پس از طي مسافتي، زن جوان خواست مقابل يك ساختمان در حال احداث پياده شود. با توقف خودرو، چهار مرد كه قمه، چاقو، چوبدستي و تبر به‌دست داشتند، شيشه‌هاي خودرويم را شكستند و زن مسافر نيز به آنها ملحق شد.

شاكي اضافه كرد: مردان خشن، من و دو مرد مسافر را از خودرو پياده كردند. يكي از متهمان با ادعاي اين‌ كه زن مسافر همسرش بوده و من براي وي ايجاد مزاحمت كرده‌ام، مرا كتك زد و پس از سرقت 200 هزار تومان پول و مدارك هويتي و سند خودرويم همراه همدستانش كه آنها هم اموال دو مرد مسافر را سرقت كردند، متواري شدند.

با اطلاعات به دست آمده از شاكي و چهره‌نگاري رايانه‌اي معلوم شد تصاوير دو نفر از متهمان فراري با دو عضو همان باندي كه پليس در تعقيبشان بود، مطابقت دارد.

بنابراين جستجوها براي دستگيري آنها ادامه يافت تا اين‌كه رانندگان ديگري هم با حضور در مركز پليس، شكايت‌هاي مشابهي را ارائه كردند.

در تحقيق از اين افراد معلوم شد، آنها نيز به شيوه‌اي مشابه در دام دزدهاي فراري گرفتار شده و پول، مدارك و حتي سند خودرويشان به سرقت رفته است.

با جمع‌بندي اطلاعات، محل‌هاي احتمالي سرقت تحت نظر قرار گرفت تا اين‌كه چند روز پيش مرد راننده‌اي با مراجعه به گشت انتظامي در شهرري اعلام كرد، زني به عنوان مسافر سوار خودرويش شده و در ميانه راه، چهار مرد با سد كردن راهش و با ادعاي اين‌كه زن مسافر، همسر يكي از آنهاست و من برايش ايجاد مزاحمت كرده‌ام، مرا بشدت كتك زده و اموالم را دزديدند.ماموران با اطلاعات به دست آمده به تعقيب متهمان پرداختند و با حضور در محل حادثه كه يك ساختمان در حال احداث در حومه شهر بود، سه متهم مرد را هنگام خروج از ساختمان دستگير كردند.

سه مرد متهم كه يكي از آنها از اتباع افغان بود، با انتقال به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران در شهرري، در مواجهه حضوري با رانندگان شاكي، به دزدي‌هاي سريالي از اماكن و كارگاه‌ها و همچنين دزدي از رانندگان اعتراف كردند.

يكي از متهمان با اشاره به نحوه دزدي‌هايشان گفت: من همراه دو همدستم ـ مرد افغان و ايراني ـ و دو عضو ديگر باند با شناسايي كارگاه‌ها و مرغداري‌ها در شهرري و حومه آن، نيمه شب در حالي كه نقاب به چهره‌هايمان مي‌زديم، وارد اين محل‌ها شده و با كتك زدن و زنداني كردن نگهبان‌ها، پول و اموال آنجا را همراه سيم و كابل سرقت مي‌كرديم، علاوه بر اين، اموال يك كوره‌پزخانه را هم در اصفهان سرقت كرده‌ايم.

متهم اضافه كرد: در سرقت از رانندگان، همسر همدست افغاني‌ام به عنوان مسافر سوار خودروهاي عبوري مي‌شد و پس از طي مسافتي، من، شوهرش و ديگر اعضاي باند با تبر، قمه و چوبدستي به رانندگان حمله‌ور مي‌شديم و با ادعاي اين‌كه راننده مزاحم همسر مرد افغان شده، اموال آنها و مسافر همراهشان را سرقت مي‌كرديم.

در پي اعتراف اين متهم، دو عضو ديگر باند هم به دزدي‌هاي سريالي با همدستي اين متهم اعتراف كردند.

بنابراين گزارش، متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند. جستجو براي دستگيري دو مرد و يك زن كه با اين باند در ارتباط بودند، ادامه دارد.

نظرات (0)
Add Comment