عربستان قیمت نفت را برای خوش خدمتی به غرب کاهش داده است

حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرری ضمن دعوت مردم به تقوی الهی اظهار داشت: انسان با تقوی باید زبان خود را از بدگویی دیگران حفظ کند حفظ کردن زبان از گناهان زبانی زمینه رسیدن به یقین را برای انسان فراهم می‌کند.

وی افزود: خداوند پیامبران و ائمه اطهار(ع) را به صفت برجسته یقین وصف کرده و همچنین مومنان نیز به دلیل اطاعت از اوامر الهی به مرحله یقین می‌رسد.

امام جمعه شهرری عنوان کرد: ایمان به روز قیامت ریشه بسیاری از یقین‌ها است زمانی که انسان قیامت را باور کرد به مرحله یقین می‌رسد و در آن صورت حتی اگر عمل اندکی را با این اعتقاد انجام داد، اهمیت آن از عمل زیادی که بدون اعتقاد به روز قیامت انجام می‌دهد بسیار بیشتر است.

وی بیان کرد: حفظ زبان یکی از کارهایی است که انسان را به مرحله یقین می‌رساند انسانهای متقی خوشحالی دیگران را با خشم خدا مبادله نکرده و شاکر بوده و برای آنچه ندارند دیگران را سرزنش نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به اربعین حسینی گفت: حضرت امام حسین(ع) همه داشته‌های خود را برای خداوند قربانی کرد خداوند نیز پاداش زیارت او را معادل هزارعمره و حج قرارداد و امروز در اربعین حسینی شاهد این حضور پرشور مردم برای زیارت امام حسین(ع) هستیم که عاشقانه به زیارت او می‌شتابند.

وی با اشاره به پیام اربعین سال جاری اظهار کرد: پیام مردم ایران و عراق در اربعین سال جاری برای تروریست‌های تکفیری این است که عراق و به ویژه عتبات عالیات جای شیاطین نیست، عراق خانه اهل‌بیت(ع) است شیعه اجازه نمی‌دهد شیطان در خانه اهل‌بیت(ع) باقی بماند.

امام جمعه شهرری با اشاره به سالروز 16 آذر به عنوان روز دانشجو بیان کرد: 16 آذر هویت دانشجویان کشور ما را به عنوان مبارزان علیه استبداد و استعمار نشان می‌دهد دانشجویان نباید این هویت را فراموش کنند، بلکه آن ها باید خود را از نظر اعتقادی و ایمانی قوی کنند زیرا آینده این کشور به دست آنها اداره می‌شود.

وی خطاب به وزیر علوم انتخاب وی را تبریک گفته و ابراز کرد: امیدواریم که وزیر علوم نسبت به قول خود مبنی براین‌که من سرباز ولایت هستم و فتنه خط قرمز ما است را فراموش نکرده و به آن تا پایان کار عمل کند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به اقدامات اخیر عربستان گفت: عربستان قیمت نفت خود را به خاطر خوش خدمت به آمریکا و ضربه زدن به ملت ایران به گونه‌ای غیر قابل باور کاهش داده است اما اگر عربستان به یاد می‌آورد که آمریکا با دوستان گذشته خود چه کرد شاید این اقدامات را انجام نمی داد.

وی افزود: عربستان فراموش نکند که آمریکا با شاه لیبی، ایران و صدام چه کرد زمانی که تاریخ مصرف آنها تمام شد پشت آنها را خالی کرد.

امام جمعه شهرری با اشاره به آزادی فرعون مصر گفت: در هفته اخیر شاهد تبرئه مبارک، فرعون مصر بودیم کسی که آن همه جنایات را مرتکب شد را آزاد کرده و مرسی را به اعدام محکوم می‌کنند این نوعی تناقض آشکار است که باید سبب عبرت مردم مصر شود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی‌که مردمی به خون شهداء و انقلاب خود پشت کرده و به آمریکا امید داشته باشند به چنین سرنوشتی دچار می‌شوند، امید که همه مردم تحت ظلم در کشورهای عربستان، بحرین، یمن و مصر و سایر کشورهای دنیا از شر دشمنان خود نجات پیدا کنند.

استبرایبهخدمتیخوشدادهراشهرریعربستانغربقیمتمترونفتکاهش
نظرات (0)
Add Comment