عزت مردم مظلوم غزه در گرو مقاومت است

امام جمعه شهرری:

عزت مردم مظلوم غزه در گرو مقاومت است

 امام جمعه شهرری گفت: امروز مردم غزه متوجه شدند که تمام راه‌ها به روی آنها بسته بوده و عزت آنها در گرو مقاومت بوده و ثمره مقاومت میوه شیرین پیروزی است.

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در نماز جمعه این هفته شهر ری، در خطبه اول نماز جمعه در دعوت مردم به تقوی الهی اظهار کرد: امیر المومنین علی (ع) می فرمایند ای مردم همه شما را به تقوی الهی توصیه می‌کنم زیرا در سایه تقوی می توانید همه گناهان خود را شستشو داده و پاک شوید.

وی افزود: در ماه رمضان علاوه بر فرصت دعا و انس، به ویژه در شبهای لیالی قدر فرصت مناسب دیگری مانند توبه قرارداده شده است که مومنان با تضرع و زاری به درگاه خداوند می توانند تقرب پیدا کرده و خود را از لوث گناهان پاک کنند، همانطور که پیامبر(ص) می فرمایند” ای مردم از گناهان توبه کنید زیرا بهار توبه ماه مبارک رمضان است.”

امام جمعه شهر ری عنوان کرد: استغفار وظیفه بندگی است که سبب جذب برکات می شود، پیامبران و اولیاء خدا بدون اینکه گناهکار باشند به درگاه الهی استغفار می کردند، استغفار از دعاهای جامعی بوده که علاوه بر شفاعت پیامبر (ص) و ائمه معصومین یکی از ارکان شفاعت بین انسان و خداوند است.

وی افزود: استغفار برکات مادی ومعنوی زیادی به دنبال دارد از جمله برکات معنوی استغفار این است که تا زمانی که جامعه ای مستغفر و در صدد جبران گناهان گذشته خود باشند خداوند به آن جامعه امنیت میدهد و برخی از برکات مادی آن ازدیاد اموال و اولاد است.

حجت الاسلام شاهچراغی در خطبه های دوم نماز با اشاره به اینکه شب قدر را در دهه آخر ماه مبارک رمضان باید جستجو کرد بیان کرد: مردم ما در سایه شب های قدر برکات معنوی زیادی را کسب می کنند و جهان اسلام در سایه این برکات معنوی بیمه می شود، خوب است که افراد با خانواده و فرزندان خود در مراسم لیالی قدر حضور پیدا کنند تا از این برکات معنوی استفاده کنند.

وی با اشاره به شهادت امیر المومنین (ع) گفت: ابعاد زندگی حضرت بسیار پرفراز و نشیب است اما شاید بُعد مظلومیت او از همه ابعاد وجودی او برجسته تر باشد به گونه ای که پیامبر (ص) به ایشان می فرمایند”ای علی تو بعد از من مظلوم واقع می شوی”.

حجت الاسلام شاهچراغی تصریح کرد: حضرت امیر المومنین علی (ع) می فرمایند: از روزی که پیامبر (ص) از دنیا رفت مظلومیت من نیز شروع شد من به اندازه سنگ های بیابان و پشم گوسفندان مظلوم هستم، علامه امینی عالم بزرگ جهان اسلام در حرم امام رضا (ع) برای مظلومیت امیر المومنین (ع) بلند بلند گریه می کردند و می گفتند: امیر المومنین (ع) از امام حسین (ع) نیز مظلوم تر است.

وی بیان کرد: در ایران اسلامی امیر المومنین (ع) نباید مظلوم باشد و در این راستا باید رسانه ها و هر کس که تریبونی در اختیار دارد امیر المومنین (ع) را به مردم خوب بشناسانند، همه باید تلاش کنند تا امیرالمومنین را خوب بشناسند که یکی از راه‌های آن مطالعه نهج البلاغه ایشان است.

امام جمعه شهر ری عنوان کرد: مردم کشور ما عاشق امیر المومنین (ع) هستند اما این عشق باید عمیق باشد، آن هم به این معنا که از راه و سیره او پیروی کنیم اگر چه ما هرگز نمی توانیم مانند او باشیم اما باید تلاش کنیم زندگی علی گونه داشته باشیم.

وی افزود: با مصادیقی مانند ترک گناه،  دور بودن از حرام ها ، تلاش و کوشش می توان امیر المومنین (ع) را از مظلومیت خارج کرد، در اقتصاد و فرهنگ با کار و تلاش مضاعف برای دنیا و آخرت تلاش کنیم و با پاکدامنی، پاکدستی، پاک چشمی، دور کردن زبان و شکم از حرام ها، رعایت حجاب و عفاف  توسط مردان و زنان و وجدان کاری داشتن نیز می توان امیر المومنین (ع) را از مظلومیت بیرون آورد.

حجت الاسلام شاهچراغی درباره حوادث جهان اسلام با توجه به مسئله فلسطین اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان مردم فلسطین بارها توسط اسرائیلی های بمباران شدند که حدود 2 هزار نفر مرد، زن و کودک در میان آتش و خون، شهید و مجروح شدند.

وی افزود: اسرائیل از زمانی که به خاورمیانه وارد شد کاری جز ایجاد فساد، تباهی، جنایت، آدم کشی و وحشی گری نداشته و البته همه این کارها با کمک آمریکا صورت می‌گیرد زیرا اسرائیل این دستمال نجس با آمریکا مانند روحی در یک بدن هستند.

امام جمعه شهرری بیان کرد: امروز مردم غزه متوجه شدند که تمام راه‌ها به روی آنها بسته بوده و عزت آنها در گرو مقاومت است و ثمره مقاومت میوه شیرین پیروزی است.

وی درباره تکلیف جهان اسلام گفت: پیامبر تکلیف مسلمانان را روشن کرده و می فرمایند: کسی که صدای مظلومی را بشنود و به داد او نرسد مسلمان نیست، کسی که بگوید من مسلمان هستم و به فکر برادر مسلمان خود نباشد او مسلمان نیست.

حجت الاسلام شاهچراغی عنوان کرد: بی غیرتی برخی از سران کشورهای اسلامی در ارتباط با فلسطین عجیب نیست وقتی عربستان صعودی، قارون خاورمیانه با پول‌های خود داعش و تکفیری‌ها را تقویت می‌کند تا در منطقه مسلمان‌کشی کنند، به داد فلسطینی‌ها نمی‌رسد.

وی افزود: در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه فلسطین دست های پنهان عربستان بود که با مردم لبنان و فلسطین می جنگید، سران برخی از کشورهای اسلامی دشمن اصلی یهود را رها کرده و به جان مسلمان‌ها افتاده اند که خداوند به همین زودی از آن‌ها انتقام می‌گیرد.

استدرشهرریعزتغزهمردممظلوممقاومتگرو
نظرات (0)
Add Comment