عزیزی خبر داد: ساماندهی ضلع شمالی حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)

 

راگانیوز-شهرری: رییس اداره املاک شهرداری منطقه 20 تهران از ساماندهی ضلع شمالی حرم عبدالعظیم (ع) حد فاصل سه راه ورامین، میدان معلم و میدان شهدای شاملو تا میدان حضرت عبدالعظیم(ع) خبر داد.

مرتضی عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توسعه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار داشت: با توجه به موقعیت ویژه و زائر پذیر بودن شهرری، این طرح از 20 سال پیش در دستور کار شهرداری قرار داشته اما در این سال به طور جدی پیگیری شده است

این مسئول با اشاره به ضلع های مشاع در طرح توسعه حرم افزود: با احتساب ضلع جنوب و شرق حرم و املاک میدان کوچک حدودا 200 پلاک مسکونی وتجاری به مساحت 40 هزار متر مربع وجود دارد که برای تملک این پلاکها مبلغی بالغ بر 150 میلیارد تومان اعتبار نقدینگی لازم بود.

50 درصد از پلاکهای مسکونی و تجاری تملکشان آزاد شده است

عزیزی با اشاره به مشکلات در طرح توسعه حرم عنوان کرد: اکثر مشکلات مربوط به قیمت گذاری و آزادسازی زمینهای اطرف حرم بوده که به علت پایین بودن قیمت موجب ناراحتی مالکین شده بود از این رو با توجه به رایزنی های صورت گرفته همچنین اعتبارات شهرداری مشکلات رفع شده و حدودا 50 درصد از پلاکهای مسکونی و تجاری تملکشان آزاد شده و برای املاک باقی مانده شهرداری منطقه با احتساب تورم و مشکلات قیمت و ارایه تسهیلات تشویقی، املاک معارض معابر منتهی به میدان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را با قیمت کارشناسی از مالکین خریداری می کند.

این مسئول عنوان کرد: این پروژه به شرط استقبال مالکان، آزادسازی، بودجه و اعتبارت مورد نیاز تا دو سال دیگر اتمام و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی گفت: به زودی عملیات اجرایی برای توسعه ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) توسط شهرداری منطقه 20 تهران آغاز می شود و برنامه های مانند احداث بزرگترین پارکینگ طبقاتی، هتل آپارتمان، زائرسرا و ایجاد بازار در شرق حرم در دستور کار شهرداری است.

عزیزی با اشاره به جذب مشارکت بخش خصوصی در این طرح اظهار داشت: شهرداری برای توسعه حرم با لحاظ ارائه تسهیلات مایل به مشارکت بخش خصوصی است.

رییس اداره املاک شهرداری منطقه 20 تهران با اشاره به طرح اتصال جنوب حرم به آوینی (امام علی(ع)) بیان کرد: این طرح با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد در نظر گرفته شده که دارای مساحت 40 هزار مترمربعی است، در واقع اتصال بزرگراه امام علی(ع) به ضلع جنوب حرم تملکش کاملا آزاد شده که اتمام این پروژه موجب دسترسی آسان تر و کاهش بار ترافیکی در بزرگراه آوینی خواهد شد.

ساماندهی ضلع شمالی حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

این مسئول با اشاره به ساماندهی ضلع شمالی حرم، از شکل گیری کمیته رفع معارضان ملکی در این منطقه خبر داد و گفت: کمیته رفع معارضین فعال شده و در آن املاکی که بار مالی برای شهرداری دارند، در حد فاصل سه راه ورامین، میدان معلم و میدان شهدای شاملو تا میدان حضرت عبدالعظیم(ع) تعریض و املاک معارض آن آزادسازی می شود.

عزیزی با اشاره به اینکه تملک املاک معارض در سه محور مذکور با اعطای تسهیلات تشویقی به مالکان همراه است، افزود: تعدیل بار ترافیکی ضلع شمال حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و سهولت دسترسی زائران به پیاده راه حرم از مهمترین اهداف این طرح است.

13آبانآتشکده ریآموزش و پرورش کهریزکباقرشهربخشداری کهریزکبهشت زهرابهشتیجمالی پورجنوب تهرانحسن آبادحضرت عبدالعظیم (ع)خبری جنوب تهراندولت آبادراگاراگانیوزریری باستانری نشینساماندهیسعید استاد فرجشهردارشهردار باقرشهرشهردار منطقه 20شهردار کهریزکشهرداریشهرداری باقرشهرشهرداری شهرریشهرداری کهریزکشهرریشهرستان ریشورآبادشورای اسلامی باقرشهرشورای اسلامی کهریزکضلع شمالیعربیعطر سیبفرماندار ریفرماندار ویژه شهرستان ریفرمانداری شهرستان ریقله گبریمعاون شهردارمنطقه 20ناحیهنازی آبادپالایشگاه تهرانچشمه علیکتانبافکهریزک
نظرات (0)
Add Comment