عضویت 1305 نفر از مردم شهرری در کانون‌های اهدای خون

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 20 از تشکیل کانون‌های اهدای خون در خانه‌های سلامت محله‌های 20 گانه منطقه 20 خبر داد و گفت: که در حال حاضر 1305 نفر از شهروندان در این تشکل‌های اجتماع‌محور فعال هستند. پیش از ظهر امروز طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد شهرستان ری از فعالان عرصه خون در جنوب تهران تقدیر شد.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 20 در مراسم تجلیل از فعالان اهدای خون در جنوب تهران از عضویت بیش از یک هزار شهروند این منطقه در کانون‌های اهدای خون خبر داد و اظهار داشت:‌ به منظور اشاعه فرهنگ اهدای خون طی مراسمی امروز از فعالان این عرصه تقدیر به عمل آمد.

وی در ادامه از ویژه برنامه‌های مدیریت شهری برای کانون‌های اهدای خون خبر داد و خاطرنشان کرد: مدیریت شهری همواره با ایجاد پیش برنامه‌هایی در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون گام برداشته است.

نامدار برومند از استقبال مردم جنوب تهران از اهدای خون خبر داد و عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته منطقه 20 از شانزده مناطق پیشتاز در راستای اهدای خون است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 گفت: به منظور اشاعه فرهنگ اهدای خون در بین شهروندان کانون‌های اهدای خون در خانه‌های سلامت محله‌های 20 گانه منطقه 20 شکل گرفته است که در حال حاضر 1305 نفر از شهروندان در این تشکل‌های اجتماع‌محور فعال هستند.

نامداری استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی را مهم برشمرد و افزود: برپایی کارگاه‌های آموزشی مرتبط و اجرای مراسم‌های مناسبتی با مضامین آشنایی با گروه‌های خونی، مزایای اهدای خون، بهداشت خون و … با حضور اساتید و پزشکان مجرب، از فعالیت‌های این کانون‌ها در سطح محلات است که با هدف ارتقاء آگاهی شهروندان انجام می‌شود.

فعالیت 374 کانون اهداکننده خون با 19 هزار و 500 عضو در سطح محلات شهر تهران

همچنین در این همایش حسین نصرالهی نماینده اداره کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اینکه از سال 1389 با تغییر رویکرد مدیریت شهری و تبدیل شهرداری تهران از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی؛ تشکل‌های مردم نهاد شکل گرفت که یکی از آنها کانون اهدا کنندگان خون بود، اظهار داشت: در حال حاضر 374 کانون اهداکننده با 19 هزار و پانصد عضو در سطح محلات شهر تهران فعالیت می‌کنند و هدف اصلی آنها اشاعه فرهنگ انتقال خون در بین شهروندان است.

وی با تاکید بر همکاری اعضای کانون اهداکنندگان خون با تیم سیار انتقال خون مستقر در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در ماه رمضان تصریح کرد: در ماه رمضان سال گذشته حدود 2500 واحد خون از سوی شهروندان نیکوکار به سازمان انتقال خون اهدا شد که این میزان معادل مصرف یک روز کلان شهر تهران است.

این همایش با حضور معاون فرهنگی اجتماعی منطقه 20، نماینده اداره کل سلامت شهرداری تهران، نماینده سازمان انتقال خون ایران، مدیر اداره سلامت منطقه و 120 نفر از اعضای کانون اهدای خون در سوله بحران شهرداری منطقه برگزار شد.

در پایان همایش از دبیران کانون اهدای خون محلات و دبیر منطقه ای کانون اهدای خون با اهدای لوح تقدیر و هدایا تقدیر شد، همچنین نشان 40 سالگی سازمان انتقال خون، لوح تقدیر و هدیه به فرزاد بوژان یکی از شهروندان شهرری که بیشترین میزان اهدا خون را به خود اختصاص داده است اهدا شد.

به هوا فرستادن بادکنک‌های سرخ رنگ به صورت نمادین با حضور کلیه شرکت‌کنندگان پایان بخش این همایش بود.

 

1305ازاهدایخوندرشهرریعضویتمردمنفرکانونهای
نظرات (0)
Add Comment