عطر حرم رضوی در ملک ری پیچید

حضورتولیت آستان مقدس سید الشهدا و خادمین امام رضا (ع) همزمان با ولادت ستاره هشتم آسمان امامت در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) شهرری، به این شهر حال و هوایی دیگر بخشید.

به گزارش راگانیوز به نقل از ایرنا، حرم مطهرعبدالعظیم حسنی شب گذشته میزبان مردانی از دیارطوس بود که عطر ردای خادمیشان هوش از سر مردمان ولایت مدار ری برد و آنان را در فضای سقاخانه و ایوان طلا، پنجره فولاد غرق کرد.

صحن و سرای ملکوتی حرم سفیر ولایت در ری به مناسبت ولادت با سعادت امام هشتم علی ابن موسی الرضا (ع) گل آرایی و تزیین شده و مردم ولایتمدار و مومن ملک ری دسته دسته برای اقامه نماز مغرب و عشا با شوق وصف ناپذیری وارد مصلای بزرگ شهر می شدند.

پیر و جوان زن و مرد، حتی کودکان درآغوش مادران و شیفتگان ائمه آمده بودند تا آموخته های مکتب عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را پس دهند، نجوای حضور خادمین حرم رضوی و همچنین مسوولان تولیت حرم سید الشهدا (ع) حلاوت شیرینی این حضور در حرم عبدالعظیم حسنی را دوچندان کرده بود.

همه صحن های حرم مملو از بوی خوش یار بود، گروه خدام حرم مطهر رضوی که در قالب کاروان ‘زیر سایه خورشید’ و از ضلع جنوبی حرم وارد می شدند.

مردم با اشک چشم ازمسیر خادم غبار روبی می کردند و شاد از این حضورعلوی بودند.

بارگاه عبدالعظیم با پرچم های افراشته و بوی عود و عنبر و عطر دود و اسفند خیابان های اطراف و ازدحام زائران برای لحظاتی تنها صدای نقارخانه را کم داشت تا مردمان شیفته امام رضا (ع) و مشتاقان زیارت امام هشتم را در فضای حضور در مشهد مقدس فروبرد.

مادری که از قم برای زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی آمده بود در حالی که اشک شوق گونه هایش را پوشانده بود گفت: با دیدن خادمین امام رضا (ع) ناخودآگاه خودم را در حرم امام رضا (ع) تصور کردم.

‘زهرا مرتضوی’ افزود: حضور همزمان با خدام امام هشتم در حرم حضرت عبدالعظیم را توفیقی برای خود می دانم و امیدوارم خادمان امام رضا سلام و عرض ادب ما را به آن حضرت برسانند.

پیرمردی خمیده که درگوشه حرم ایستاده و مترصد فرصتی در میان انبوه جمعیت است تا پرچم سبز و تحفه مشهد در دست خدام را بوسه زند می گوید: وقنتی در کوچه و خیابان شنیدم که خدام رضوی به پابوس عبدالعظیم حسنی می آیند بی درنگ به سوی حرم روانه شدم.

‘محمد کویری’ پیری و مشکلات جسمی را مانع از توفیق شرفیابی به مشهد مقدس و زیارت امام هشتم عنوان می کند و اشک ریزان اظهار می دارد که حضور خادمان امام رضا در شهرهای مختلف هدیه ای برای میلاد آن حضرت به شیفتگان زیارت و جاماندگان از کاروان زایران سرزمین ایوان طلا است.

حضور در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) و غبار روبی و گلباران مزار شهدا با عطر و بوی پرچم متبرک و امام هشتم از دیگر برنامه های خدام رضوی در شهرری بود.

عده ای از خادمین حرم امن رضوی با حضور در مزار شهدا، فضای گلزار شهدای بهشت زهرا (س) را آکنده از بوی خوش امامت و ولایت کردند و نورانیت پرچم حرم ضامن آهو باعث شد که میهمانان و خانواده های معظم شهدا حال و هوای دیگری پیدا کنند و منقلب شوند و تصویر ماندگاری را خلق نمایند.

حضور خادمین حرم امن رضوی با پرچم سبز ولایت باعث شد فضای بهشت زهرا (س) عطر و بوی مضاعفی داشته باشد، پرچم سبزی که مانند آهن ربا مردم را به خود جذب می کرد؛ همه می خواستند خود را به پرچم برسانند و بوسه ای بزنند و دست و دل را متبرک کنند به نام و یاد حضرت امام رضا (ع) و آرزوی زیارتش را کنند.

حرمدررضویریشهرریعطرملکپیچید
نظرات (0)
Add Comment