علم رباتیک در شمال و جنوب پایتخت فراگیر شد

راگانیوز – رئیس کمیته ملی روبوکاپ کشور گفت: فراگیر شدن علم رباتیک در میان جوانان و نوجوانان سراسر پایتخت از مهمترین تاثیرات جشنواره شکوفا در 374 محله شهر تهران بوده است.

 

به گزارش روز جمعه روابط عمومی شهرداری منطقه 20 تهران، ˈمرتضی موسی خانیˈ افزود: ما با دنیایی پیش رو هستیم که هوش مصنوعی و رباتیک مهمترین کاربرد را در زندگی روزمره انسان ها دارد از این رو پیشرفت جامعه ما در این عرصه در گرو به کارگیری توانمندی های نوجوانان و جوانان ماست.

وی ترویج فعالیت های علمی در سطح محله های شهر تهران را ناشی از دیدگاه بلند و مدبرانه شهردار تهران و مدیران شهری عنوان کرد و اظهار داشت: به تبع برپایی جشنواره شکوفا، 374 کانون علمی رباتیک در کلان شهر تهران شکل گرفته که از این طریق زمینه آشنایی جوانان و نوجوانان با علم روز دنیا در عرصه آی تی و ساخت ربات به خوبی فراهم آمده است.

خانی با اشاره به اینکه علاوه بر جلب مشارکت شهروندان در فعالیت های علمی، نخبگان محلی نیز در جریان اجرای این جشنواره علمی شناسایی می شوند خاطرنشان کرد: کارگاه های آموزشی، سمینارهای علمی، نمایشگاه های رباتیک، بسته های آموزشی ساخت ربات و… از جمله امکانات علمی است که با اجرای جشنواره رباتیک در تمامی مناطق شهر تهران از شمالی ترین منطقه تا جنوبی ترین منطقه به صورت یکسان فراهم شده است.

وی ارتقاء علمی شهروندان از مهمترین اهداف این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: آموزش های اولیه ساخت ربات به شرکت کنندگان علاقه مند به نحوی ارائه می شود که تمامی شهروندان از رده سنی 5 تا 18 سال می توانند در این رقابت علمی شرکت کنند.

رئیس کمیته ملی روبوکاپ کشور در پایان کیفیت برگزاری جشنواره نهایی رباتیک محله های شهر تهران را که برای دومین بار به میزبانی منطقه 20 برگزار شده را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با برگزاری سلسله مسابقات کانون رباتیک برای دومین سال پیاپی، در میان نوجوانان و جوانان تهرانی در مورد علم رباتیک و شرکت در مسابقات علاقه ای به وجود آمده است که نه تنها خانواده ها به این علم علاقه مند شده اند بلکه آنها مشوق های بسیار خوبی برای فرزندانشان جهت یادگیری این علم و شرکت در مسابقات ملی و بین المللی هستند.

جنوبدررباتیکشدشمالشهرریعلمفراگیروپایتخت
نظرات (0)
Add Comment