عملیات به‌زراعی فضاهای سبز شهرری آغاز شد

عملیات به‌زراعی فضاهای سبز معابر، بزرگراه‌ها و بوستان‌های منطقه 20 به‌منظور مناسب‌سازی بستر خاک و مقاوم‌سازی درختان و درخچه‌های این منطقه آغاز شد.

 ظهر امروز عملیات به‌زراعی فضاهای سبز معابر، بزرگراه‌ها و بوستان‌های منطقه 20 به منظور مناسب‌سازی بستر خاک و مقاوم‌سازی درختان و درختچه‌های این منطقه آغاز شده است و تا پایان فصل زمستان ادامه دارد.

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 در حاشیه اجرای این عملیات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پایان یافتن فصل رشد گیاهان، عملیات به‌زراعی شامل کندوکوب، کوددهی، علف‌زنی و تقویت خاک در فضاهای سبز شهری معابر، بزرگراه‌ها، جنگل‌کاری‌ها و بوستان‌های محلی منطقه 20 با نظارت کارشناسان فضای سبز آغاز شده است.

سعید شیرازی نگهداشت فضاهای سبز موجود را به اندازه احداث فضاهای سبز جدید مهم برشمرد و گفت: در حال حاضر منطقه 20 دارای 138 بوستان و حدود 160 هکتار محوطه جنگل کاری داخل محدوده شهری و حدود هزار و 900 هکتار فضای جنگل کاری خارج از محدوده شهری است که عملیات به‌زراعی آن‌ها تا پایان فصل زمستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هرس درختان نیز از نیمه آذر ماه امسال آغاز می‌شود، افزود: به منظور زیبایی سیمای شهری، عملیات هرس ترون‌ها و درختچه‌های معابر نیز در حال اجرا است که تاکنون 50 هزار متر طول از ترون‌های حاشیه معابر شهری هرس شده است.

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 با اشاره به نقش مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداشت فضاهای سبز شهری موجود اظهار کرد: به‌منظور جلب مشارکت و ارتقاء آگاهی شهروندان آموزش‌های لازم در خصوص نحوه عملیات به‌زراعی به‌صورت تلفنی و مراجعه حضوری از سوی مرکز آموزش و مشاوره گیاه‌پزشکی به شهروندان ارائه می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با شماره 33394939 تماس بگیرند.

 

آغازبهزراعیسبزشدشهرریعملیاتفضاهای
نظرات (0)
Add Comment